EV3 ve Yeni EV6 Türkiye’de
Model, 604 kilometre kombine ve 772 kilometre şehir içi menzili ile kompakt SUV pazarına giriş yaptı
Kia, uzun zamandır merakla beklenen ve yılın otomobiline aday gösterilen elektrikli modeli EV3’ü Türkiye’de satışa sundu. Model, 604 kilometre kombine ve 772 kilometre şehir içi menzili ile kompakt SUV pazarına giriş yaptı. Kia ayrıca, daha önce yılın otomobili ödülünü kazanan, stili ve yüksek hızlı şarj özelliğiyle dikkat çeken yeni EV6’yı da Türkiye’ye getirdi.
Profilden bakıldığında araç, uzun eğimli tavan ve hatchback tarzı arka camlarıyla oldukça modern bir tasarım sunuyor. Modelin siluetindeki dinamizm, iç mekanı en üst düzeye çıkaran hacimli bir kabinle birleşiyor.
Aracın elmas kesim jantları, yeni elektrikli SUV’un görsel olarak en çarpıcı yönlerinden biri olarak ön plana çıkıyor. Kare desenli jant tasarımıyla kendinden emin bir şekilde konumlanan tekerlekler, markanın tasarım felsefesini benzersiz geometrik grafiklerle zıt yüzeylerde buluşturuyor.
Modelin 604 kilometre WLTP menzili, şehir içi sürüş koşullarında kullanıldığında 772 kilometreye ye kadar çıkıyor. i-Pedal teknolojisi ile direksiyon arkasındaki kulakçıklardan rejeneratif frenleme seviyesini ayarlayarak sürücüye fren pedalı kullanmadan sürüş esnekliği sunuluyor. 400V hızlı şarj teknolojisi, modelin 58,3 kWh batarya kapasitesine sahip versiyonu için 29 dakikada ve 81,4 kWh versiyonu için 31 dakikada yüzde 0’dan yüzde 80 seviyesine kadar bataryaları şarj etmeyi sağlıyor. Yüksek verimli ısı pompasına sahip model bu sayede menzilden ödün vermeden tüm hava koşullarında maksimum konfor ve optimum güç kullanımı sağlıyor.
EV3 teknoloji ve rahatlık
Aracın geniş iç mekânı, pratikliği en üst düzeye çıkaran özellikleriyle kullanıcısına maksimum konfor sunuyor. Sadelik ve ergonomiyi ön planda tutan tasarımda, sürücünün tüm bilgilere kolayca ulaşabilmesi için 12,3 inçlik gösterge bilgi ve 12,3 inçlik multimedya ekranı ile klima kontrolüne özel 5,3 inçlik bir ekran bir araya getirilerek 3 modüllü ultra geniş panoramik bir ekran bulunuyor.
Okyanuslarda ve nehirlerde biriken plastiği temizlemeye odaklanan sivil toplum kuruluşu The Ocean Cleanup ile yapılan iş birliği kapsamında, Pasifik Okyanusu’ndan toplanan atıklar geri dönüştürülerek modelin iç mekan tasarımında kullanıldı. Model, toplamda 28,5 kg geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı ile üretimde çevreci yaklaşıma da yeni bir soluk getiriyor. Kia modeli 58,3 kWh bataryaya sahip standart menzil ve 81,4 kWh bataryaya sahip uzun menzil seçenekleriyle 1.490.500 TL ve 1.920.500 TL arasında değişen fiyat etiketiyle satışa sunuldu.
Yeni EV6 ise stil sahibi tasarımını güncelleyerek, rekabetçi bir fiyatla meraklılarıyla buluşuyor. Yeni EV6, sadece 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine şarj edilebilmesini sağlayan 800V ultra yüksek hızlı şarj altyapısıyla kullanıcılarına sıra dışı bir elektrikli araç deneyimi sunuyor. Yeni EV6 ise, 63 kWh bataryaya sahip Elegance versiyonuyla, lansmana özel 1.920.500 TL fiyat etiketiyle satışa sunuldu.
Heyecan verici bir sürüş deneyimi
Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, “Sürdürülebilir bir dünya için elektrifikasyon konusunda sektörümüze liderlik eden markaların başında geliyoruz. Bunu hem küresel hem de ulusal ölçekte yapıyoruz. 2020 yılının sonunda açıkladığımız Plan S stratejisi kapsamında 2030 yılına kadar 14 elektrikli model geliştireceğimizi duyurmuştuk. EV6 ve EV9 bu strateji kapsamında geliştirilen ilk araçlar. EV3 ile tam elektrikli model sayımızı dörde yükselttik. Yaklaşık dört yıldır devam ettiğimiz dönüşüm yolculuğumuzu bugün taçlandırıyoruz” dedi.
Kia’nın elektrifikasyon sürecinde lider markalardan biri olduğunu söyleyen Ağyel, “Küresel ölçekteki sıfır emisyon hedefleri için otomotiv sektörüne büyük sorumluluk düşüyor. Gezegenimizi korumak ve çocuklarımıza yaşanabilir bir gelecek bırakmak için elektrifikasyonun gücüne inanıyoruz. Kia, 2030 yılında küresel ölçekte 4,3 milyon adet araç satmayı ve toplam satışlarının yüzde 40’ını elektrikli araçlardan elde etmeyi hedefliyor. Kia Türkiye olarak bizler de, 2024 yılında toplam satışlarımızın yüzde 11’ini tam elektrikli araçlarımızdan elde ettik. Gelecek yıl ise toplam satışlarımızın yüzde 45’inin tam elektrikli modellerimizden sağlanacağını öngörüyoruz. Diğer bir deyişle, küresel hedefi beş yıl öncesinden yakalayacağız” ifadelerini kullandı.