Renault 5, küçük EV segmentini sarsacak
Renault 5'in üretim versiyonu, görünüm ve boyut olarak 2021 Münih Otomobil Fuarı'nda gösterilen konsept versiyonla neredeyse aynı
Renault Grubunun Avrupa’da üretilen elektrikli otomobillerin yüksek maliyetine verdiği bir yanıt olan 25.000 Avro’luk Renault 5 küçük EV, Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. “Retrofütüristik” stiliyle araç, iki pil boyutuyla, 400 kilometreye kadar menzil ve üç güç seviyesiyle gelecek. Renault 5’in üretim versiyonu, görünüm ve boyut olarak 2021 Münih Otomobil Fuarı’nda gösterilen konsept versiyonla neredeyse aynı. Renault, aracın geleneksel dört yıl yerine yalnızca üç yılda geliştirildiğini söylüyor.
Renault 5, Renault Grubunun bağımsız EV iştiraki Ampere tarafından piyasaya sürülen ilk otomobili olarak öne çıkıyor. Otomobil üreticisinin ElectriCity otomobil ve bileşen fabrikaları kümesinin bir parçası olarak Douai, Fransa’da inşa edilecek. Piller önümüzdeki yıldan itibaren Envision AESC’den, elektrik motorları ise Fransa’nın Cleon kentinden gelecek. Modelin yapımının Tesla’dan bile daha hızlı bir şekilde dokuz saat süreceği açıklandı.
Renault 5, bu yıl çoğunluğu Stellantis olmak üzere mevcut ve gelecek modellerle rekabet edecek. Taban fiyat olarak en yakın olanı, 23.900 Avro’dan başlayacak (ve daha sonra 20.000 Avro’nun altında kısa menzilli versiyonunu içerecek) Citroen e-C3 ve yakında çıkacak yeni Fiat Panda olacak. Volkswagen Grubu’nun VW ID2 de dahil olmak üzere yaklaşık 25.000 Avro’luk küçük EV’leri piyasaya sürmesi bekleniyor. Diğer rakipler arasında Hyundai/Kia’nın ve hatta uzun süredir küçük bir EV planlayan Tesla’nın düşük maliyetli modelleri yer alabilir. BYD gibi otomobil üreticilerinin Çin ürün yelpazesinde bu modeller olmasına rağmen, Çinli markalar henüz tam elektrikli modellerle küçük hatchback pazarında bir yükseliş ivmesi yakalayamadı.
Renault 5 AmpR platformunun öncüsü
Renault 5, ön süspansiyon gibi EV olmayan bileşenleri Renault-Nissan CMF-B platformundan ödünç alarak maliyetleri düşürmeye yardımcı olan AmpR Small platformu üzerine inşa edildi. Arka çok bağlantılı süspansiyon kompakt Megane E-Tech’ten geliyor. Platform, Renault 5’in 3920 mm’lik uzunluğuna kıyasla daha uzun bir dingil mesafesi (2540 mm), ayrıca düz bir zemin, alçak bir ağırlık merkezi ve azaltılmış ağırlık (40 kWh’lik versiyon için 1.350 kg’dan az) sunuyor. Renault 5, ilk etapta 52 kilowatt saatlik sıvı soğutmalı batarya paketiyle satışa sunulacak, daha sonra ise 40 kWh, 300 kilometre menzilli versiyonu sunulacak.
Renault 5 ile geçmişle bağlantı
Renault 5 Türkiye’ye 2025’te gelecek
MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Renault, bu yıl Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yeni nesil bir otomotiv şirketine dönüşümünü gözler önüne seriyor. Fuarda dünya tanıtımı gerçekleştirilen ve ikonik öğeleriyle dikkat çeken Renault 5 E-Tech yüzde 100 Elektrikli benzersiz bir model. İlk kez 1972 yılında satışa sunulan ve kullanıcıların kalplerinde yer edinen bu özel model, şimdi en ileri teknolojilere ve elektrikli güç-aktarma sistemine sahip bir tasarım harikası olarak tekrar kullanıcıların kalbini fethetmeye geliyor. Renault’taki elektrik devriminin yepyeni yüzü olan Renault 5 E-Tech yüzde 100 Elektrikli’yi 2025 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunmayı planlanıyoruz. MAİS olarak, Renault’taki elektrikli çağını OYAK vizyonu ile birleştirerek yeni modellerimizi kullanıcılarımızla buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.