Elektrikli Araçlar

Renault 5, küçük EV segmentini sarsacak

Renault 5'in üretim versiyonu, görünüm ve boyut olarak 2021 Münih Otomobil Fuarı'nda gösterilen konsept versiyonla neredeyse aynı

renault 5 evRenault Grubunun Avrupa’da üretilen elektrikli otomobillerin yüksek maliyetine verdiği bir yanıt olan 25.000 Avro’luk Renault 5 küçük EV, Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. “Retrofütüristik” stiliyle araç, iki pil boyutuyla, 400 kilometreye kadar menzil ve üç güç seviyesiyle gelecek. Renault 5’in üretim versiyonu, görünüm ve boyut olarak 2021 Münih Otomobil Fuarı’nda gösterilen konsept versiyonla neredeyse aynı. Renault, aracın geleneksel dört yıl yerine yalnızca üç yılda geliştirildiğini söylüyor.

Renault 5, Renault Grubunun bağımsız EV iştiraki Ampere tarafından piyasaya sürülen ilk otomobili olarak öne çıkıyor. Otomobil üreticisinin ElectriCity otomobil ve bileşen fabrikaları kümesinin bir parçası olarak Douai, Fransa’da inşa edilecek. Piller önümüzdeki yıldan itibaren Envision AESC’den, elektrik motorları ise Fransa’nın Cleon kentinden gelecek. Modelin yapımının Tesla’dan bile daha hızlı bir şekilde dokuz saat süreceği açıklandı.

renault 5 evRenault 5, bu yıl çoğunluğu Stellantis olmak üzere mevcut ve gelecek modellerle rekabet edecek. Taban fiyat olarak en yakın olanı, 23.900 Avro’dan başlayacak (ve daha sonra 20.000 Avro’nun altında kısa menzilli versiyonunu içerecek) Citroen e-C3 ve yakında çıkacak yeni Fiat Panda olacak.  Volkswagen Grubu’nun VW ID2 de dahil olmak üzere yaklaşık 25.000 Avro’luk küçük EV’leri piyasaya sürmesi bekleniyor. Diğer rakipler arasında Hyundai/Kia’nın ve hatta uzun süredir küçük bir EV planlayan Tesla’nın düşük maliyetli modelleri yer alabilir. BYD gibi otomobil üreticilerinin Çin ürün yelpazesinde bu modeller olmasına rağmen, Çinli markalar henüz tam elektrikli modellerle küçük hatchback pazarında bir yükseliş ivmesi yakalayamadı.

Renault 5 AmpR platformunun öncüsü

Renault 5, ön süspansiyon gibi EV olmayan bileşenleri Renault-Nissan CMF-B platformundan ödünç alarak maliyetleri düşürmeye yardımcı olan AmpR Small platformu üzerine inşa edildi. Arka çok bağlantılı süspansiyon kompakt Megane E-Tech’ten geliyor. Platform, Renault 5’in 3920 mm’lik uzunluğuna kıyasla daha uzun bir dingil mesafesi (2540 mm), ayrıca düz bir zemin, alçak bir ağırlık merkezi ve azaltılmış ağırlık (40 kWh’lik versiyon için 1.350 kg’dan az) sunuyor. Renault 5, ilk etapta 52 kilowatt saatlik sıvı soğutmalı batarya paketiyle satışa sunulacak, daha sonra ise 40 kWh, 300 kilometre menzilli versiyonu sunulacak.

renault 5 evGüç çıkışı, 40 kWh pille 70 veya 90 kW (95 veya 120 beygir) veya 52 kWh pille 110 kW (150 beygir) olacak. Renault, motorun kompakt Megane ve Scenic E-Tech’teki benzer ünitelerden 15 kilogram daha hafif olduğunu ve entegre bileşenlerle yerden tasarruf sağladığı Renault tarafından açıklandı.  En güçlü motorlu modelin azami hızı 150 kilometre ile sınırlandırılırken, 0-100 kilometre hızlanmasını 8 saniyede tamamlıyor.

Renault 5, ayrıca V2G (araçtan şebekeye) şarjına izin veren 11 kW’lık çift yönlü bir şarj cihazına sahip ve Renault, bunun evde şarjda yüzde 50’ye kadar tasarruf sağlayabileceğini söylüyor. Araba aynı zamanda 220 voltluk cihazlar için güç kaynağı olarak da kullanılabilir.

Renault 5 ile geçmişle bağlantı

Renault, de Meo yönetiminde stil ilhamı almak için tarihi modellere yöneldi. Orijinal Renault 5, 1970’lerin başından 1990’ların ortalarına kadar, ortaya monte edilmiş bir motora ve devasa gövde işaret fişeklerine sahip olarak üretildi. Yeni Renault 5, orijinal modelden, makyajlı “Super Cinq”den ve Turbo’dan öğeler alıyor. Renault 5’i, ilk kez 1960’larda ortaya çıkan orijinal dayanıklı küçük station/hatchback modelinden sonra, Renault 4 küçük SUV takip edecek.

Aracın ön çamurlukları orijinal modeli hatırlatıyor, dikey arka lambalar ise Super Cinq’ten esinlenmiş. Ön sis lambaları, agresif duruş ve derin destekli ön koltuklar ise turbodan geliyor. İçeride, dolgulu iki seviyeli gösterge paneli orijinalden aktarılmış. Orijinal Renault 5 hayranları bu modelin parlak renk seçeneklerini hatırlayacaklardır ve yeni Renault 5, parlak “Pop Sarı” ve “Pop Yeşil” renk tonlarının yanı sıra gece mavisi, beyaz ve siyah seçeneklerini de sunuyor. Bazı donanım hatlarında daha sportif vurgu taşıyan siyah tavan da yer alıyor.

renault 5 ev2 Renault 5Sürücüler ve otomobil arasında bir bağlantı kurmayı amaçlayan tasarım dokunuşları arasında bagetleri tutmak için bir hasır sepet, kaputta pil şarjını gösteren aydınlatılmış bir “5” ve özelleştirilebilir bir vites kolu alınabilecek seçenekler arasında.

Renault 5’in iç mekanı, markanın Google tabanlı OpenR Link kullanıcı ara yüzünün yatay bir versiyonu etrafında inşa edilmiş, sürücünün önünde 10 inçlik bir multimedya dokunmatik ekranla eşleştirilmiş 10,1 inçlik dijital gösterge paneli bulunuyor. OpenR Link, Google Haritalar ve Google Asistan’ın yanı sıra Google Play aracılığıyla kullanılabilen yaklaşık 50 uygulamayı içeriyor.

Renault 5’in en önemli yeniliklerin biri olan araç ve işlevleriyle ilgili soruları yanıtlayan ekran avatarı Reno. Bu avatar ayrıca trafik sıkışıklığında pencereleri kapatmayı veya Eco moduna geçmeyi teklif etmek gibi belirli konfor veya sürüş durumlarını da önceden tahmin edebiliyor. Renault, Reno’nun soruları sohbet yoluyla yanıtlamak için ChatGPT yapay zekasını da entegre ettiğini söylüyor.

Renault 5 Türkiye’ye 2025’te gelecek

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Renault, bu yıl Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yeni nesil bir otomotiv şirketine dönüşümünü gözler önüne seriyor. Fuarda dünya tanıtımı gerçekleştirilen ve ikonik öğeleriyle dikkat çeken Renault 5 E-Tech yüzde 100 Elektrikli benzersiz bir model. İlk kez 1972 yılında satışa sunulan ve kullanıcıların kalplerinde yer edinen bu özel model, şimdi en ileri teknolojilere ve elektrikli güç-aktarma sistemine sahip bir tasarım harikası olarak tekrar kullanıcıların kalbini fethetmeye geliyor.  Renault’taki elektrik devriminin yepyeni yüzü olan Renault 5 E-Tech yüzde 100 Elektrikli’yi 2025 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunmayı planlanıyoruz. MAİS olarak, Renault’taki elektrikli çağını OYAK vizyonu ile birleştirerek yeni modellerimizi kullanıcılarımızla buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu