Elektrikli Araçlar

Xiaomi SU7 ile sektöre yeni bir soluk getiriyor

Tasarımı, menzili, güvenliği ve diğer özellikleriyle dikkat çeken ve "tam boyutlu, yüksek performanslı eko-teknolojik sedan" olarak tanımlanan Xiaomi SU7, performans, ekosistem ve mobil akıllı dünyanın sınırlarını zorlamayı hedefliyor

Xiaomi SU7Küresel teknoloji devi Xiaomi, merakla beklenen ilk elektrikli aracı Xiaomi SU7‘yi duyurdu.  Xiaomi, E-Motor, Batarya, Xiaomi Kalıp Döküm, Xiaomi Pilot Otonom Sürüş ve Akıllı Kabin olmak üzere beş temel teknolojisiyle ilgili yenilikleri duyurdu. Xiaomi, temel teknolojileri daha da geliştirerek otomotiv sektöründe kullanılanları yeniden şekillendirmeyi hedefliyor. Tasarımı, menzili, güvenliği ve diğer özellikleriyle dikkat çeken ve “tam boyutlu, yüksek performanslı eko-teknolojik sedan” olarak tanımlanan Xiaomi SU7, performans, ekosistem ve mobil akıllı dünyanın sınırlarını zorlamayı hedefliyor.

Xiaomi SU7 E-motor

Etkinlikte Xiaomi, bağımsız olarak geliştirdiği ve ürettiği E-motorları olan HyperEngine V6/V6s ve HyperEngine V8s’i sergiledi. Xiaomi SU7’de kullanılan çift yönlü tam yağ soğutma teknolojisi, S-şekilli yağ devresi tasarımı ve kademeli silikon çelik laminasyon tasarımı gibi yenilikçi teknolojileri kullanan bu üç e-motor, içten yanmalı motorlar döneminden kalma geleneksel büyük V8 ve V6 güç aktarma organlarının performansına rakip olarak sektörün performans sınırlarını yeni zirvelere taşıyor.

Soğutma tasarımı anlamında HyperEngine V8s çift yönlü tam yağ soğutma teknolojisi ve S şeklinde yağ devresi tasarımına sahip. Statörde, ısı yayma alanını yüzde 100 artıran ve 20  dereceye kadar soğutma etkisi sağlayan çift çevrimli bir yağ devresi kullanılıyor. Eş zamanlı olarak, rotor bölümü patentli S-şekilli yağ devresini kullanarak ısı yayma alanını yüzde 50 oranında artırıyor ve 30 dereceye kadar soğutma etkisi sağlıyor.  Xiaomi’nin kendi geliştirdiği HyperEngine V6/V6s E-motorları, 21.000 rpm’lik sektör lideri dönme hızıyla dünya genelinde en güçlü seri üretim elektrik motorunu geride bırakıyor. HyperEngine V6 süper motor 299 beygir maksimum güce  sahipken, HyperEngine V6s süper motor 374 beygir maksimum güce ulaşıyor.

Xiaomi, çığır açan ters hücre teknolojisi, çok yönlü bir elastik ara katman ve aerodinamik bir kablolama sisteminden yararlanarak CTB entegre batarya teknolojisine bağımsız olarak öncülük ediyor. yüzde 77,8 gibi etkileyici bir pil entegrasyonu verimliliğine sahip olan bu teknoloji dünya genelinde CTB bataryalar arasında en yüksek verimliliğe ulaşıyor. Ayrıca, yüzde 24,4’lük kayda değer bir genel performans artışı ve 17 milimetrelik azaltılmış yükseklik sergiliyor. Maksimum batarya kapasitesi 150 kWh’ye ulaşan CLTC’nin teorik şarj menzili 1200 kilometreyi aşıyor.

Xiaomi SU7Xiaomi SU7 otonom sürüş

Xiaomi, otomotiv ve tüketici elektroniği sektörlerinin akıllı ekosistemlerle entegrasyonunu sağlayan küresel bir teknoloji lideri olarak akıllı yazılım alanındaki benzersiz avantajlarının tümünü kullanıyor. Şirket, otonom sürüşü bir sonraki aşamaya taşıyan Adaptive BEV, Road-Mapping Foundational Model ve Super-Res Occupancy Network teknolojileriyle sektöre öncülük ediyor. Algılama alanı minimum 5 cm ve maksimum 20 cm olup, tanıma aralığı 5 cm’den 250 metreye kadar çıkabiliyor. Bu teknoloji şehir içi kullanımda daha geniş görünürlük, yüksek hızda daha uzak görüş ve park ederken daha fazla hassasiyet sağlıyor.

Road-Mapping Foundational Model teknolojisi, yol koşullarını algılamaya yönelik geleneksel yöntemlerde devrim yaratıyor. Model, yol koşullarını gerçek zamanlı olarak algılayıp akıllı bir şekilde daha uygun bir sürüş güzergahına geçirmekle kalmıyor, aynı zamanda karmaşık kavşak senaryolarından ve deneyimli sürücü alışkanlıklarından öğrendiği bilgiler sayesinde yüksek çözünürlüklü haritalara ihtiyaç duymadan karmaşık kavşaklarda sorunsuz bir şekilde seyredebiliyor.

Xiaomi, Road-Mapping Foundational Model teknolojisine ek olarak, otomatik park için dünyanın ilk üretime hazır “Uçtan Uca Algılama ve Karar Verme Yapay Zeka Modelini” de kendi bünyesinde geliştirdi. Bu model, asansör içeren park tesisleri gibi zorlu senaryolarda park ederken gerçek zamanlı gözlem ve dinamik ayarlamalara olanak tanıyor. Donanım açısından sistem, 508TOPS birleşik hesaplama gücüne sahip iki NVIDIA Orin yüksek performanslı çip dahil olmak üzere en üst düzey yapılandırmaları bünyesinde barındırıyor. Algılama donanımı, Xiaomi SU7 Max modelinde bir LiDAR, on bir yüksek çözünürlüklü kamera, üç milimetre dalga radarı ve on iki ultrasonik radar içeriyor.

Xiaomi SU7 akıllı kabin

Xiaomi EV Smart Cabin, “insan merkezli” bir etkileşim mimarisini benimsiyor ve 16,1 inç 3K merkezi konsol, 56 inç HUD ekran, 7,1 inç döner gösterge paneli ve iki tablet cihazın monte edilmesine olanak tanıyan iki koltuk arkası uzatma yuvası içeriyor.  Xiaomi Smart Cabin’in interaktif deneyimi tabletlere benzer ve kullanıcıların bir öğrenme eğrisine ihtiyaç duymadan hızla adapte olmalarını sağlıyor. Sistem, kapı kilidi açıldıktan sonra araç işletim sisteminin 1,49 saniye gibi kısa bir sürede başlatılmasıyla son derece sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Ayrıca, akıllı telefonlar ve elektrikli araç arasında kesintisiz karşılıklı cihaz bağlantısı sunuyor.

Akıllı telefon uygulamaları Xiaomi SU7’nin konsoluna rahatça sabitlenerek anında araç içi uygulamalara dönüştürülebiliyor. Donanım entegrasyonu açısından Xiaomi SU7, araçla zahmetsiz entegrasyon için 1000’den fazla Xiaomi akıllı ev cihazını destekleyerek otomatik keşif, şifresiz erişim ve otomasyon senaryoları kurma olanağı sağlıyor ve güçlü bir CarIoT ekosistemi oluşturuyor. Aracın iç kısmında ayrıca, çok çeşitli cihazlara yönelik tak ve çalıştır işlevselliğini destekleyen özel pin-point genişletme bağlantıları bulunuyor. Xiaomi’nin elektrikli aracı kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak için CarPlay’in yanı sıra iPad ve iPad aksesuarlarının montajını ve arka uzatma montaj noktasına yönelik uygulamaları destekliyor.

Xiaomi SU7Xiaomi SU7, en son teknoloji ve gelişmiş sürüş deneyimleri ile performansın zirvesi olarak ortaya çıkıyor. Xiaomi tarafından geliştirilen elektrikli motoru HyperEngine, CTB Entegre Batarya Teknolojisi ve Xiaomi Die-Casting T9100 kalıp döküm kümesinden üretilen gövde yapısı gibi bir dizi teknolojik yenilikle Xiaomi SU7 Max, sıfırdan yüz kilometre hıza yalnızca 2,78 saniyede ulaşıyor. Bu sayede “2 saniyenin altındaki süper otomobil” kulübüne sağlam bir şekilde giriş yapan araç, saatte maksimum 265 kilometre hıza ulaşabiliyor.

Xiaomi SU7 ayrıca gerçek anlamda çok yönlü bir performans sergiliyor. Tamamen kendi geliştirdiği Xiaomi Akıllı Şasi (Xiaomi Smart Chassis) kontrol algoritması Akıllı Çok Boyutlu Algılama ve Genel Senkronize Kontrol olmak üzere iki önemli özellik içeriyor. Bu, tüm senaryolarda milisaniye düzeyinde uyarlanabilir dinamik şasi kontrolüne olanak tanıyarak neredeyse “tümseksiz” bir sürüş deneyimi sunarken istikrarlı bir yol tutuş deneyimi sunuyor.

“İnsan x Otomobil x Ev” akıllı ekosistemi tamamlanıyor

Bu yılın Ekim ayı sonunda Xiaomi, “Akıllı Telefon x AIoT” ekosisteminden “İnsan x Otomobil x Ev” akıllı ekosistemine geçiş yaparak grup stratejisini kapsamlı bir şekilde yenilediğini duyurdu ve otomobiller Xiaomi’nin stratejik odağının önemli bir bileşeni haline geldi. “İnsan x Otomobil x Ev” akıllı ekosistemi, donanım cihazlarının sorunsuz bir şekilde bağlanmasını, gerçek zamanlı koordinasyonu ve endüstri ortakları arasında iş birliğini kolaylaştıran, insanları, otomobilleri ve evleri içeren senaryoların kapsamlı bir entegrasyonunu oluşturuyor.

Ekosistem, ekosistem dahilindeki bireyler, cihazlar ve akıllı hizmetler arasında karşılıklı iş birliği ve gelişim sağlıyor. HyperConnect cihazlar arası bağlantı özelliğinden yararlanan Xiaomi HyperOS, Xiaomi elektrikli araçlar dahil olmak üzere 200’den fazla ürün kategorisini sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Ekosistem kapsamı, kullanıcıların günlük senaryolarının yüzde 95’inden fazlasına uzanarak bilginin her bireye ayrıntılı bir şekilde hizmet etmesini sağlıyor. Eş zamanlı olarak, yapay zeka ile güçlendirilen Xiaomi HyperMind, akıllı muhakeme için merkez görevi görüyor ve otomatik, proaktif çözümler sunarak kullanımı algılayıp öğrenebiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu