Elektrikli Araçlar

Opel Mokka elektrik, menzil artırdı

Opel Mokka Elektrik, yeni 54 kWsa batarya ile WLTP normuna göre 327 kilometre yerine emisyonsuz 403 kilometreye kadar yol kat edebilecek.

Opel Mokka Elektrik
Opel Mokka Elektrik, yeni 54 kWsa batarya ile 327 kilometre yerine emisyonsuz 403 kilometreye kadar yol kat edebilecek.

Ekim ve kasım aylarında Almanya’da B-SUV segmentinde en çok satan batarya elektrikli araç olan Opel Mokka-e, yoluna “Opel Mokka Elektrik’’ adıyla devam ediyor Avrupa’nın en çok tercih edilen batarya elektrikli modellerinden biri olan Opel Mokka Elektrik, yeni 54 kWsa batarya ile WLTP normuna göre 327 kilometre yerine emisyonsuz 403 kilometreye kadar yol kat edebilecek. Bu geliştirmeyle modelin menzili yüzde 23 artarken, enerji tüketimi 100 kilometrede 15,2 kW’e (WLTP) düştü. Mokka Elektrik sadece yüksek verimlilik seviyesi sunmakla kalmıyor. Aynı zamanda 115 kW/156 beygir güç üreten elektromotoruyla üstün sürüş keyfi de sunuyor.

Tüm tamamen elektrikli Opel modellerinde olduğu gibi, Mokka Elektrik’in 54 kWsa kapasiteli bataryası gövde altında yer alıyor. Böylece yolcu veya bagaj alanından ödün vermek gerekmiyor. Otomobilin ağırlık merkezini aşağıya çeken batarya yerleşimi sayesinde Mokka Elektrik, mükemmel yol tutuş özellikleri sunarken güvenlik ve sürüş keyfini de artıyor. 115 kW/156 beygir güç ve gaz pedalına ilk dokunma anından itibaren kullanıma sunulan 260 Nm tork ile Mokka Elektrik, hızlı bir ivmelenme sağlıyor ve 10 (en güncel veriye göre 9 saniyede) saniyenin altında 0’dan 100 kilometre hıza ulaşıyor. Maksimum hızı ise elektronik olarak saatte 150 kilometre ile sınırlandırıldı.

Üç farklı sürüş modu

Mokka Elektrik kullanıcısı, o anki sürüş tercihine bağlı olarak Eko, Normal ve Spor olmak üzere üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor. İleri teknolojili rejeneratif fren sistemi sayesinde Mokka Elektrik, yavaşlama veya fren anında enerjiyi geri kazanabiliyor. Böylece elektromotor momentumu elektrik enerjisine dönüştürüyor. Sürücü şanzımanı B modunda kullandığında, geri kazanım ve fren torku artıyor. Ayrıca kompakt SUV şarj gereksiniminde, 54 kWsa batarya 100 kW DC şarj istasyonunda yaklaşık 30 dakikada yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu