Renault Türkiye için yeni planlarını duyurdu
Renault, “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Renault markasını Türkiye’de pazar lideri yapma ve Türkiye’yi Avrupa dışında, dünyanın diğer noktalarına da ihracat yapan bir merkez haline getirme hedefini açıkladı
Fransız Renault Group, 2027 yılına yönelik orta vadeli planlarını paylaştı. Renault, “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Renault markasını Türkiye’de pazar lideri yapma ve Türkiye’yi Avrupa dışında, dünyanın diğer noktalarına da ihracat yapan bir merkez haline getirme hedefini açıkladı. Toplantıda verilen bilgiye göre, Bursa Oyak Renault fabrikasında 2027 yılına kadar 4 yeni model üretilecek. Bu modellerden üçü, B ve C SUV segmentinde yer alacak SUV modeller olacak. SUV ailesinin ilki olan Yeni Renault Duster, hibrit motor seçeneğiyle 2024 yılının ikinci yarısında Türkiye’de satışa sunulacak.
Marka, 2027 yılına kadar Türkiye’deki satışlarının üçte birinin elektrikli veya hibrit olmasını hedefliyor. Türkiye için büyük önem taşıyan bu iddialı planı hayata geçirmek amacıyla marka, OYAK ile birlikte 400 milyon avronun üzerinde yatırım yaparak Türkiye’de yeni model ve motor üretimine başlamayı planlıyor. Marka, güçlü ve modern ürün gamını dünyaya paralel şekilde Türkiye’de de konumlandırarak, kullanıcıları yeni modellerle buluşturacak. Marka, bu yeni stratejik hamleyle, Türkiye otomotiv pazarındaki iddiasını pekiştirmeyi hedefliyor.
Renault hibrit motor yerelleşecek
Türkiye’de 2025 yılına kadar yeni nesil hibrit bir motor da yerelleştirilecek. Her yeni yerelleştirilmiş modelde bir hibrit motor seçeneği de sunulacak. 2027 yılında Türkiye’deki elektrikli araç satışlarının, markanın satışlarının üçte birine ulaşması hedefleniyor. Marka, 2026 yılına kadar OYAK fabrikasında yeni bir modüler platformu da hayata geçirmeye odaklanıyor. Bu esnek ve yüksek verimli platform, çok çeşitli güç aktarma organları teknolojileriyle uyumlu olacak.
Halihazırda üretiminin yüzde 75’ini Avrupa’ya ihraç eden OYAK fabrikasını, 2027 yılına kadar dünya ülkeleri için küresel bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefleyen marka, geleceğin C SUV modellerini 50’den fazla ülkeye ihraç ederek küresel varlığını genişletecek.
Bu iddialı planları hayata geçirmek için marka, Türkiye’deki AR-GE faaliyetlerini önemli ölçüde artırıyor. 2025 yılına kadar Bursa’daki AR-GE merkezinde çalışan mühendis sayısı 500’e ulaşacak. Bu artış, yerel mühendislik yetkinliklerinin geliştirilmesine de katkı sağlayacak. marka, OYAK ile 2027 stratejisi girişimi kapsamında 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapacak. Bu yatırım, markanın Türkiye’nin potansiyeline olan güçlü inancını ve markanın uluslararası sahnedeki önemli rolünü vurguluyor.
“Hedefimiz pazar liderliği”
Renault Markası CEO’su Fabrice Cambolive, OYAK birlikte 7,5 milyondan fazla otomobil üretildiğini ve Türkiye’deki her 7 otomobilden birinin markanın logosunu taşıdığını söyledi. Cambolive, “Yeni planımızla hedefimiz Türkiye’de pazar lideri olmak, özellikle SUV segmentinde güçlü bir varlık geliştirmek, hibrit ve elektrikli araçlara dayalı bir elektrifikasyon stratejisi uygulamak. Bursa fabrikamızı sadece Avrupa’nın değil, dünyanın diğer ülkelerinin de ihracat merkezi haline getireceğiz” dedi.
MAİS AŞ CEO’su Berk Çağdaş da Türkiye’de Renault markası ve kullanıcılar arasında derin bir bağ bulunduğunu ve Türkiye’nin bir Renault ülkesi olduğunu belirtti. Çağdaş, “Bugün, 2024 yılından itibaren Türkiye’de yerlileştirmeyi planladığımız 3 SUV arasından ilki olacak Yeni Renault Duster’ı duyurmak istiyorum. Yeni Duster’ın, modelin başarı hikayesini sürdüreceğine eminim. Gerçek bir ikon olan Duster, kariyerinin 13 yılı aşkın süresinde dünya çapında büyük bir başarı elde etti.” açıklamasını yaptı. Duster’ın dünya genelinde 1,7 milyondan fazla satış rakamına ulaştığını kaydeden Çağdaş, “Duster, önceki nesillerini başarılı kılan tüm özellikleri koruyor. Duster ve yeni SUV’larla birlikte, Renault markası tam bir SUV yelpazesine sahip olacak.” değerlendirmesinde bulundu.
Renault Group Türkiye CEO’su Jan Ptacek, Türkiye’nin marka önemli endüstriyel varlığını vurgulayarak şunları söyledi: “Verimli bir sanayi merkezi inşa etmek için Bursa fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem taşıyor. Oyak fabrikası, Türkiye’nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip. Markanın yeni modüler platformunun 2026 yılına kadar Bursa fabrikamızda devreye alınmasıyla, bir adım daha ileriye gidiyoruz. Esnek ve son derece verimli olan bu platform, çok çeşitli güç aktarma mekanizması teknolojilerini barındırıyor. Toplam uzunluğu 4 ile 5 metre arasında değişen araç yelpazesi, 2.6’dan neredeyse 3 metreye kadar dört farklı dingil mesafesi uzunluğu olanağı sunuyor.