Elektrikli Araçlar

E-3008 Peugeot’nun geleceği

Peugeot’nun dışı tasarımında üç pençeli ışık imzasına sahip E-3008 modelinin farları ve ızgarası dikkat çekiyor.

PEUGEOT E-3008
Yeni E-3008, farklı kullanıcı gereksinimlerini karşılamak üzere 3 adet 0 emisyonlu tamamen elektrikli motor seçeneğiyle sunuluyor.

Markanın son 7 yılda, 130 ülkede, 1.320.000’in üzerinde müşteriye ulaşan modeli Peugeot 3008, başarısını ailenin yeni elektriklisine devretmeye hazırlanıyor. 2025 yılına kadar ürün gamını tamamen elektrikli motor seçeneğiyle sunmayı hedefleyen Peugeot, yeni E-3008 ile bu hedefine bir adım daha yakın. Fransız üreticinin en çok satılan modellerinden biri olan ve Peugeot 3008’in yerini alan E-3008, yeni STLA Medium platformuna sahip ilk model olma özelliğini de taşıyor. Sadece Fransa’da üretileceği belirtilen yeni modelde Allure ve GT donanım paketleri olacak ve 210 beygir, 230 beygir ve uzun menzil ile 320 beygirlik iki motorlu 4 tekerlekten çekişli seçenekler yer alacak. Ayrıca E-3008’de pazara bağlı olarak hibrit motor seçeneği de sunulacak. Araçta ayrıca GT’de standart olarak çift renkli ve parlak siyah tavan alternatifi de var.

Peugeot’nun dış tasarımında üç pençeli ışık imzasına sahip modelin farları ve ızgarası dikkat çekiyor. Full LED farlara sahip olan bu araçtaki 3008 yazısı da aracın görüntüsünü özelleştiriyor. Dingil mesafesi 2739 mm olan bu aracın rüzgar direnç katsayısı 0,28 cd olarak belirtiliyor. E-3008’in tek motorlu seçeneklerinde 520 litre bagaj hacmine var. Çift motorlu E-3008’de ise 470 litre bagaj hacmi bulunuyor.

PEUGEOT E-3008 iç
Yeni Peugeot, Panoramic i-Cockpit’te yer alan yükseltilmiş gösterge ekranı ile merkezi dokunmatik ekran birleştirerek tek bir panel haline getirmiş.

Peugeot E-3008 iç mekanda da çok farklı

Aracın iç mekanında 21 inçlik Panoramic i-Cockpit öne çıkıyor. 8 farklı renkte kişiselleştirme özelliği olan bu devasa parçada alüminyum çerçeve dikkat çekiyor. Aracın Allure donanımında ise iki adet 10 inçlik dijital panelli Peugeot i-Cockpit ve Peugeot i-Connect bağlantılı bilgi sistemi yer alıyor. Ayrıca direksiyon tasarımı ve havalandırma detayları da önemli yenliklerin bazıları. Panoramik ekranın sol tarafındaki gösterge panelinde sürüşle ilgili olarak araç hızı, motor gücü, sürüş yardımcıları ve enerji akışı gibi bilgiler yer alıyor.

Panoramik ekranın sağ tarafında ise sürücü ve yolcu klima ayarı, navigasyon ve medya/bağlantısı gibi işlevleri kontrol ediyor.  Ön konsolunun ortasında, tamamen kişiselleştirilebilir dokunmatik i-Toggles bulunuyor. Kullanıcı bu panelde; bir kişiyi aramak, sık kullanılan bir varış noktası için navigasyonu başlatmak, kaydedilen radyo istasyonlarından birini seçmek, ideal klima sıcaklığını ayarlamak gibi en sık kullanılan 10 işleve hızlı erişim sağlıyor.

E-3008’de sunulan Drive Assist Plus sistemi ile yarı otonom sürüşe bir adım daha yaklaşmış. Bu sistem, aracın tüm sensörlerini ve bağlı navigasyon sisteminden gelen bilgileri kullanarak sürücüye yardımcı oluyor. Sürüş destek sistemleri, otoyollar veya bölünmüş yollar gibi çok şeritli yollarda sürücünün yükünü hafifletmeyi amaçlıyor. Sistem dahilinde dur ve kalk işlevi ile adaptif hız sabitleme ve şerit konumlandırma asistanı, yarı otomatik şerit değiştirme ve erken hız önerisi bulunuyor.

E-3008’de isteğe bağlı olarak 4 kamera ve 12 sensöre sahip Peugeot VisioPark 360 sistemi sunuluyor. Peugeot E-3008’in aktif güvenlik teknolojilerinde ise çarpışma uyarılı acil tam durdurma freni, şeritten çıkma, düzeltme işleviyle aktif şerit takip sistemi, sürücü dikkat uyarı sistemi, genişletmiş trafik işaretleri uyarı sistemi, uzun menzilli kör nokta uyarı sistemi, eğim iniş kontrolü, gelişmiş çekiş kontrolü görev yapıyor. Ayrıca E-3008’de Normal mod, Eko modu, Spor mod ve çift elektrikli motorlarda 4WD modu bulunuyor.

PEUGEOT E-3008 Peugeot E-3008’de üç farklı güç seçeneği var. Bu aracın giriş versiyonu 210 beygir gücünde tek elektrikli motora sahip. İki tekerlekten çekişli bu seçenek 73 kWh kapasiteli batarya ile 525 kilometre menzil sunuyor. Uzun menzil seçeneğinde tek elektrikli motor ve iki tekerlekten çekişli aktarma bulunuyor. Batarya kapasitesi 98 kWh olan bu aracın menzili 700 kilometre. İki elektrikli motorla birlikte 4 tekerlekten çekişli aktarmaya sahip olan E-3008 modeli 320 beygir gücünde.  E-3008’in standart menzilli bataryası 30 dakikada ve uzun menzilli bataryası 30 dakikadan daha kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj olabiliyor. Ayrıca bu araçta akıllı şarj özelliği de bulunuyor

Tamamen elektrikli olarak tanıtılan E-3008, Şubat 2024’ten itibaren Avrupa’da yollara çıkacak. Pazara göre bu araçta hibrit ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleri de olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu