Elektrikli Araçlar

Peugeot e-208 2024’ün ilk çeyreğinde geliyor

Peugeot e-208’in maksimum gücü 136 beygirden 156 beygire çıkarak yüzde 15 oranında artıyor

Peugeot e-2082022’de Fransa’nın tüm segmentlerinde, Avrupa’daysa B segmentinde en fazla tercih edilen elektrikli otomobil olan Peugeot e-208, 2021’in sonunda yapılan optimizasyonla 22 kilometre artırılan menziline şimdi de yeni teknolojilerin kullanılmasıyla yüzde 10,5 daha fazlasını ekleyerek 400 kilometrelik menzile ulaşıyor.

2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak olan yeni e-208, yeni Peugeot e-308’in elektrik motoruyla gücüne güç katıyor. Böylece yeni e-208’in maksimum gücü 136 beygirden 156 beygire çıkarak yüzde 15 oranında artıyor. Peugeot tarafında verimlilik noktasında kaydedilen gelişmelerle ortalama enerji tüketimi sadece 12 kWs’e düşürülüyor. Tüm bunlar, kullanıcıların keyfi, bütçesi ve günlük yaşamı için çok önemli iyileştirmeler olarak dikkat çekiyor.

Bünyesinde birçok teknolojik ekipman barındıran ve duygu dolu tasarımıyla da 2019’dan günümüze 3.1 milyon adetten fazla üretilen Peugeot 208, ilk andan itibaren tamamen elektrikli e-208 seçeneğini de sunuyor. 2019’dan günümüze üretilen Peugeot e-208 sayısı ise 590 bin adedi geride bıraktı. Avrupa’daki elektrikli B segmenti satış liderliği ve Fransa’da tüm segmentlerde elektrikli araçlar arasında liderlik gibi unvanlara sahip olan e-208, 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak yeni versiyonuyla hem daha fazla elektrikli menzil hem de optimum enerji tüketimi sunuyor.

Peugeot e-208Peugeot e-208 menzil 400 kilometre

Yeni güç-aktarma sistemi ile e-208 için tasarımcılar optimum verimlilik hedefledi. Tüm bu gelişmeler, 100 kilometrede yaklaşık 12 kWsa gibi oldukça düşük bir ortalama enerji tüketimini mümkün kılıyor.  Optimizasyonun ilk aşaması, yeni e-208’de bir dizi ek geliştirmeyi hayata geçirdi. Ön camın üstüne monte edilen bir nem sensörü ile birleştirilen ısı pompası, ısıtma ve klimanın enerji verimliliğini en üst düzeye çıkarıyor.

Sensör tarafından iletilen bilgiler, yolcu kabinindeki hava sirkülasyonunu daha doğru bir şekilde kontrol etmeyi ve aracın içindeki sıcaklığı  korurken, bataryada bulunan enerji miktarını korumayı mümkün kılıyor. Sürtünmeyi azaltarak enerji kaybını en aza indiren “A+” sınıfı lastikler ve menzili artıran şanzıman oranı yeniden ayarlandı. Bu ilk geliştirmenin etkisi, özellikle düşük dış sıcaklıklarda kendini gösteriyor. Ayrıca kaydedilen gelişme, WLTP döngüsündeki menzil artışına ek olarak, müşteri kullanımı için de önemli faydalar sağlıyor. Buna, 0 derece civarında sıcaklıklarda, şehir içi trafiğinde 40 kilometre menzil kazanımı  sağlıyor.

Peugeot e-208 günlük kullanıma uygun

Yeni  E-208’de tüm kullanımlara ve tüm şarj çözümlerine uygun, iki tip entegre şarj cihazı bulunuyor. Standart olarak tek fazlı 7,4 kW şarj cihazı ve isteğe bağlı olarak üç fazlı 11 kW şarj cihazı bulunuyor. Peugeot e-208, buna ek olarak hızlı şarj özelliğine de sahip. 100 kW’lık genel şarj noktalarında 25 dakikadan daha kısa bir sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj mümkün. Sürücü, orta konsoldaki bir düğme üzerinden menzili veya performansı artırmak için mevcut ECO, NORMAL ve SPOR sürüş modlarından birini seçebiliyor. Kullanıcı, vites seçim panelindeki başka bir düğme ile “FREN” modunu etkinleştirerek, gaz pedalından ayağını kaldırdığında yavaşlamayı arttırarak enerji geri kazanımını arttırabiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu