Özel Haber

“Kasko yaptırmayacak kadar zengin değiliz”

Kaza sonrasında açılan hasar dosyalarında, ana maliyet kalemlerini yedek parça ve işçilik oluştururken; federasyon hasar dosyalarındaki maliyetin yüzde 70’lik oranla yedek parça kaleminin domine ettiğini ve 1 yılda 3 kata varan artış yaşandığını belirtti.

Servis
Hasar dosyasında maliyetin yüzde 70’ini yedek parça, yüzde 30’unu ise işçilik oluşturuyor.

Son zamanlarda kasko poliçe fiyatlarında yaşanan artışlar, birçok sürücü için zorlayıcı boyuta ulaşırken, artışın sebepleri de tüketici nezdinde merak konusu olmayı sürdürüyor. Konuyla ilgili olarak önemli satır başlarını paylaşan TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, yaşanan artışların yedek parça maliyetlerinde ve otomobil fiyatlarındaki yükseliş olduğuna dikkat çekti. TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, “Kaza sonrası ortaya çıkan maliyet en çok hasar dosyalarına yüklenirken, hasar dosyasında maliyetin yüzde 70’ini yedek parça, yüzde 30’unu ise işçilik oluşturuyor. Yedek parça fiyatlarındaki artışın denetlenmemesi ise çok büyük bir problem; resmî kurumlar aracılığıyla düzenli olarak bu fiyatların tıpkı gıda sektöründe olduğu gibi takip edilmesi gerektiğini belirtmek istiyoruz. Bir ön tampon ve iki farın ortalama 15-20 bin TL, ortalama ikinci el bir otomobilin 400-450 bin TL’ye ulaştığı bugünlerde kasko yaptırmak değil, yaptırmamak lüks oldu. Kasko yaptırmayacak kadar zengin değiliz.” açıklamasını yaptı.

Artan fiyatlar nedeniyle gündeme oturan kasko fiyatlarıyla ilintili olarak TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu’ndan detaylı açıklamalar geldi. Kaza sonrasında açılan hasar dosyalarında, ana maliyet kalemlerini yedek parça ve işçilik oluştururken; federasyon hasar dosyalarındaki maliyetin yüzde 70’lik oranla yedek parça kaleminin domine ettiğini ve 1 yılda 3 kata varan artış yaşandığını belirtti. “Yüzde 70’lik kısmın 3 kat hatta daha fazla arttığı durumda, işçilik ücretlerindeki artış radikal seviyede düşük kalmıştır.” ifadelerine yere veren TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, “Enflasyon ve döviz kurunun etkisiyle belirli yedek parçalarda, yedek parça distribütörleri ve ithalatçıları, bu artışı doğal olarak yansıttı, ancak yüzde 200 ile 300’e varan artışlar da belirli parçalarda karşımıza çıktı. Buna karşın oto servislerinde işçilik ücretleri ise asgari ücretle eş zamanlı olarak yılbaşında yüzde 50, yıl ortasında yüzde 30 arttı.” dedi.

Yedek parça fiyatlarının denetlenmesi gerektiğine inanıyoruz

Kurdaki yükseliş ve enflasyon sebepli artışların yanı sıra haksız kazanç elde etmek isteyen yedek parçacıların mevcut olduğuna dikkat çeken Ünaldı, parça fiyatlarının net bir şekilde ne kadar arttığını ölçümleyebilecekleri herhangi bir verinin olmadığını söyledi. TOSEF Başkanı Ünaldı, “Yıllardır talebimiz, resmî kurumların kontrolünde, yedek parça fiyatlarının her ay düzenli olarak şeffaf bir şekilde yayınlanmasıdır. Tıpkı gıda sektöründe olduğu gibi haksız kazanç elde etmek isteyen ithalatçı ve distribütörlerin kontrolü hem oto servisleri hem sigorta şirketleri hem de nihai tüketicinin yararına olacaktır” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu