Konsept Araçlar

Hyundai Pony Coupe ile 70’lere selam gönderiyor

Retro-fütüristik bir klasik olarak kabul edilen 1974 Pony Coupe konseptinin yeniden yapımı, İtalyan tasarım efsanesi Giorgetto Giugiaro'nun şirketi GFG Style tarafından, Giugiaro'nun da kaleme aldığı orijinaliyle aynı özellikler ve malzemeler kullanılarak gerçekleştirildi.

Hyundai Pony Coupe ConceptHyundai, Pony Coupe konseptinin yeniden yaratılmış bir versiyonunu tanıttı. Retro-fütüristik bir klasik olarak kabul edilen 1974 konseptinin yeniden yapımı, İtalyan tasarım efsanesi Giorgetto Giugiaro’nun şirketi GFG Style tarafından, Giugiaro’nun da kaleme aldığı orijinaliyle aynı özellikler ve malzemeler kullanılarak gerçekleştirildi. Yeni konsept, orijinal otomobilin 1970’lere özgü kama şeklindeki burnunun yanı sıra geometrik çizgiler ve süslemesiz yüzeyler içeren origami benzeri dış tasarımını koruyor. Minimalist iç mekanı sürücü odaklı yüzer bir mimariye sahip.

hyundai pony coupe concept içHyundai Pony Coupe öncülük etti

Hyundai Pony Coupe üretilmese de, markanın ilk bağımsız modeli ve Güney Kore’nin ilk seri üretim otomobili olan Pony kompakt hatchback’e öncülük etti. Hyundai, Giugiaro’nun orijinal Pony Coupe’sini, Ioniq 5 elektrikli SUV ve N Vision 74 hidrojenle çalışan spor coupe konsepti gibi modern otomobilleri etkileyen bir tasarım DNA’sının kökleri olarak görüyor.

GFG Style, konsepti Hyundai Reunion adlı yeni bir miras platformu üzerinde yeniden inşa etmek için tarihi bir Pony üretim modelini kullandı. 4080 mm uzunluğundaki yeniden inşa edilen Pony Coupe, orijinal konsept ile aynı uzunlukta. Konsept, uzunlamasına monte edilmiş ve arka tekerlekten çekişli dört silindirli, 82 beygir gücünde 1,2 litrelik benzinli bir motora sahip. Bu özellikler modern bir spor otomobil için tamamen modası geçmiş olsa da, yeniden inşa edilen Pony Coupe’nin orijinal konseptin tasarımını koruması hala dikkat çekici. Hyundai, Giugiaro’nun yardımıyla Pony hatchback’i 1975 yılında üretime sokmuştu. Üretim 1986’da sona erdiğinde yaklaşık araçtan 685.800 adet üretilmişti.

Orijinal konseptin yanı sıra geliştirme prototipleri de kayboldu ve geçen yıl otomobil üreticisi, tasarımını değiştirmeden otomobili yeniden inşa etmek için GFG Style ile bir restorasyon projesi başlattı. Yeniden tasarlanan konsept, İtalya’nın kuzeyindeki Como Gölü’nde düzenlenen Concorso d’Eleganza Villa d’Este klasik ve klasik otomobil fuarının öncesinde tanıtıldı.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu