Yeni Opel Grandland Türkiye’de
Grandland Elektrik, yeni batarya ve yeni nesil elektrikli motorunun yanı sıra ısı pompası gibi enerji tasarrufu özellikleriyle uzun menzilli sürüşler sunabiliyor.
Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. İlk etapta hem 504 kilometrelik WLTP menzile sahip elektrikli seçeneği hem de 48 V hybrid teknolojisine sahip versiyonuyla Türkiye’de satışa sunulan Yeni model, hybrid versiyonda Edition ve GS donanımları ile elektrikli versiyonda ise GS donanım seviyesi ile müşterilerle buluşuyor.
Modelin 50.000’den fazla ayrı hücreden oluşan yeni Intelli-Lux HD LED Pixel sistemi, Opel’in aydınlatma teknolojileri konusundaki öncülüğünü pekiştiriyor. İç mekanındaki geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen kumaş kaplamaları ile çevreci yaklaşımını sürdürürken, yarı şeffaf Pixel Box saklama alanı dahil, 35 litrenin üzerinde hacme sahip iç saklama bölmeleri ile esnek saklama olanakları sunuyor.
Grandland mobiliteyi çekici hale getiriyor
Yeni model, Stellantis’in elektrikli araçlar için geliştirdiği STLA Medium platformu üstünde yükselen ilk Opel olarak öne çıkıyor. Yeni platform, başta düz bir batarya paketine olanak tanıyor ve birçok avantaj sunuyor. Son derece sağlam tasarım, yenilikçi şasi ile bir araya gelerek gözle görülür şekilde yüksek sürüş dengesi sunuyor ve düz gövde altı tasarımı sayesinde aracın altındaki hava akışı optimize ediliyor.
400 voltluk bir çekiş bataryası kullanan araç, 73 kWsa (net kapasite) batarya ile birlikte yaklaşık 504 kilometre, şehir içinde ise 623 kilometre menzil sunuyor. Modelin elektrikli motoru ise 210 beygir güç ve 345 Nm anlık tork üretiyor. Bu değerler, yeni elektrikli modelin 0’dan 100 kilometre hıza 9 saniyede ulaşmasını sağlıyor ve maksimum hızı yaklaşık 170 kilometreye çıkabiliyor.
Yeni Opel Grandland Elektrik, yeni batarya ve yeni nesil elektrikli motorunun yanı sıra ısı pompası gibi enerji tasarrufu özellikleri sayesinde uzun menzilli sürüşler sunabiliyor. Rejeneratif frenleme sayesinde enerji, üç farklı mod kullanılarak geri kazanılabiliyor, böylece Grandland Elektrik’in verimliliğini daha da artırıyor. Yeni model, gerekli olduğunda kısa şarj molaları ile şarj imkanına da sahip. Grandland Elektrik, hızlı şarj istasyonlarında batarya kapasitesinin yüzde 80’ine yaklaşık 29 dakika şarj süresinde ulaşıyor.
Grandland, hybrid motor seçeneğiyle
Grandland’i müşteriler, tamamen elektrikli seçeneğinin yanı sıra 48 V hybrid versiyonu ile de tercih edebiliyor. Hybrid seçenek, sürüş keyfini üst seviyede yaşatırken tüketimi ve karbon emisyonunu sınırlandırarak çevreci yönünü gösteriyor. 136 beygir (100 kW) güç üreten 1,2 litrelik turbo benzinli motor, 21 beygir (15,6 kW) elektrikli motor ve 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzıman ile donatılan sistem, günlük kullanımda akıllı ve ekonomik bir sürüş çözümü olarak da birçok avantaj sunuyor.
Şehir içi ve şehir dışındaki sürüşlerde, benzinli ve elektrikli motorlar aracın ihtiyaçlarına göre birlikte veya bağımsız olarak çalışarak enerji tüketimi ve performansı her zaman mükemmel bir uyumla dengeliyor. Elektrikli motor, hızlanırken ve hareketsiz halden kalkış yaparken benzinli motora destek sağlıyor. Düşük hızlarda, örneğin manevra yaparken şehir içinde bir seferde yaklaşık bir kilometreye veya toplam sürüş süresinin yaklaşık yüzde 50’si boyunca tamamen elektrikli sürüşe olanak sağlıyor.
48 V hybrid teknolojisine sahip yeni Grandland’de, yüksek hızlarda yavaşladığında ve benzinli motor kapandığında, elektrikli motor jeneratör gibi çalışarak hybrid sistemin 48 V’luk bataryasını şarj ediyor; bunun için şarj işlemine gerek kalmıyor. Sürücüler, tercihlerine bağlı olarak Eco (özellikle verimli kullanım için), Normal ve Sporolmak üzere üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor. Modelin karma yakıt tüketim değeri ise 100 km’de yalnızca 5,5 litre olarak dikkat çekiyor.
Boyutlarıyla özgüvenli bir duruş
Tasarımcıların yaratacılıklarını kullanarak açtıkları yeni özgürlük alanları, yeni Grandland’in daha ilk bakışta fark edilen etkileyici duruşunun oluşmasına katkı sağlıyor. Önceki modellere kıyasla 173 mm ek uzunluğu, 35 mm ek yüksekliği ve 49 mm ek genişliğiyle (uzunluk: 4.650 mm, genişlik: 1.905 mm; yükseklik: 1.661 mm) yeni Grandland, özgüvenli bir duruş sergiliyor.
Cesur ve yalın tasarıma sahip olan yeni Grandland, elektrikli versiyonda boyutları 20 inç’lik elmas kesim alaşım jantları ile dikkat çekiyor. Diğer taraftan Opel’in ikonik vizörünün yeni 3D uygulaması, araca daha detoks bir görünüm kazandırıyor. Bu uygulama Edge Light teknolojisi ile daha da öne çıkarılan aydınlatmalı Opel Şimşek Logosu ile tamamlanıyor.
Opsiyonel olarak sunulan siyah tavanı ve kontrast duruşu ile yeni Grandland, daha uzun ve sportif bir görünüm kazanıyor. Yeni modelin gövde tasarımı, akışkanlık ve doğallık hissini koruyacak şekilde düzenlendi. Keskin çamurluk kemeri, aracın içinden geçerek görsel olarak tekerlekleri öne çıkarıyor. Bunu, tekerlekler ve alt gövdenin etrafındaki kaplamalı parçaların sağlamlığı tamamlıyor.
Üst düzey teknoloji
Yeni Grandland, iç mekanında yolcuları konforlu bir ortamda cesur ve yalın tasarımıyla karşılıyor. GS donanım seviyesinde standart olarak sunulan ve hafifçe sürücüye dönük olarak tasarlanan 16inç’lik merkezi ekran ve yüksek orta konsol ise sportif bir his oluşturuyor. Edition donanım seviyesinde ise Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı sunan 10 inç’lik multimedya ekranı tüketicilerle buluşuyor. Direksiyonun arkasında yer alan geniş ve dijital gösterge grubu, temel bilgileri sağlayarak sürücünün sürüş keyfine odaklanmasına imkan tanırken, GS donanım seviyesinde opsiyonel Ultimate Paketi ile satın alınabilen Intelli-HUD “head-up display” (sanal gösterge paneli) sayesinde sürücünün gözlerini yoldan ayırmasına gerek kalmıyor.
Sürücüler, Pure Mod’u manuel veya otomatik olarak etkinleştirerek gösterge panelini sadeleştirme seçeneğine de sahip. Bu modda; sürücü bilgi paneli, sanal gösterge paneli ve merkezi ekrandaki içerikler azaltılarak gece saatlerinde veya yağmurlu havalarda dikkatin dağılmasını önlüyor. Opel’de her zaman olduğu gibi, sık kullanılan klima kontrolü gibi ayarlar da son kalan birkaç fiziksel düğmeyle sezgisel olarak yapılabiliyor.
Ayrıca iç tasarım, sürücü odaklı ve detoks bir sürüş deneyimi sunuyor. Opel’in ödüllü ergonomik AGR koltukları, önemli bir itibara sahip ve yeni Grandland bu eski geleneği devam ettiriyor. Edition donanım seviyesinde Konfor Paketi ile opsiyonel olarak, GS donanım seviyesinde ise standart olarak sunulan “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (AGR) sertifikalı bu koltuklar, yeni bir konfor özelliği olarak ayarlanabilir yan desteklere sahip. Bu fonksiyon, koltuk sırtlığının yan kısımlarında bulunan iki pnömatik cep sayesinde koltuk kavramasının da kişiselleştirilmesini sağlıyor.
Ayrıca GS donanımında opsiyonel Ultimate Paketi ile tercih edilebilen Nappa deri koltuklarda, sürücü koltuğunda havalandırma ve masaj, arka koltuklarda da ısıtma özellikleri bulunuyor. Yine Ultimate Paketi ile sunulan IntelliAir Hava Kalite Sistemi, Clean Cabin sistemi ile birlikte çalışarak hava girişini iç ve dış kirlilik algılaması ile yöneterek hava kalitesini optimize ediyor.
Üst düzey konfor
Konforu göz ardı etmeyen bu sürüş karakteri, elektrikli versiyonda standart olarak bulunan Frekansa Dayalı Seçici Süspansiyon (FSD) ile mümkün oluyor. Bu benzersiz teknolojide, sönümlendirme kuvvetini frekansa göre mekanik olarak adapte etmek için amortisör bölmesinde ikinci bir hidrolik devre kullanılıyor. Duruma, yol yüzeyinin koşullarına ve sürüş tarzına göre sistem, yüksek frekanslarda (arnavut kaldırımı veya rögar kapağı gibi küçük darbelerde) konforlu sürüş sağlıyor. Bununla beraber düşük frekanslarda yolla doğrudan temasla sportif ve iddialı bir sürüş tarzı için farklı sönümlendirme karakteristikleri uyguluyor. Yeni Opel Grandland, sürücünün komutlarına çok daha hızlı ve doğrudan bir şekilde tepki veriyor; böylece fren yaparken, viraj dönüşlerinde ve otobandaki yüksek hızlarda dengesini koruyor.
Sürüş destek sistemleri ile konfor ve güvenlik
Opel’in sürüş destek sistemleri arasında tümü standart olarak sunulan dur-kalk fonksiyonuna sahip adaptif hız sabitleyici, trafik işareti tespit sistemi, radar bazlı gelişmiş aktif acil frenleme sistemi ve kaza durumunda ikincil çarpışmayı önlemeye yardımcı olan ikincil çarpışma freni gibi çok çeşitli sürücü destek sistemleri yer alıyor. Bunların yanında GS donanımında sunulan Ultimate Paketi tercih edildiğinde şerit ortalama özellikli aktif şerit takip sistemi, uzun menzilli kör nokta uyarı sistemi, arka çapraz trafik uyarısı gibi IntelliDrive özelliklerine sahip olunabiliyor.
Yalın ve teknolojik donanım seviyesi
Yeni Opel Grandland Türkiye’de hybrid versiyonda Edition ve GS, elektrikli versiyonda ise GS donanım seviyesi ile müşterileriyle buluşuyor. Edition’da; 10 inç dijital gösterge ekranı, 10 inç multimedya sistemi, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Eco LED farlar, ön ve arka park sensörleri, 19 inç alaşımlı Jantlar, dur-kalk özellikli Adaptif Hız Sabitleyici ve otomatik kararan dikiz aynası gibi özellikler sunuluyor. Ayrıca Edition donanım seviyesinde opsiyonel olarak sunulan Konfor Paketi ile AGR ön koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar ve direksiyon, 180 derece geri görüş kamerası ve elektrikli bagaja sahip olunabiliyor.
GS versiyonunda ise Edition donanımında sunulanlara ek; 16 inç multimedya ekranı ve navigasyon, Intelli-Lux HD LED Pixel farlar, 180 derece geri görüş kamerası, 10 yönlü manuel AGR ön koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar ve direksiyon, aydınlatılmış 3D Opel Vizör ve logo, karartılmış arka camlar, ambiyans aydınlatması, Pixel box ve kablosuz şarj ve 19 inç elmas kesim Jantlar (elektrikli versiyonda 20 inç elmas kesim jantlar) standart olarak sunuluyor.
GS donanım seviyesinde Teknoloji Paketi içeriğinde; elektrikli bagaj ve HiFi Premium Focal ses sistemi ile konfor ve araç içi müzik deneyimi artırılabiliyor. Ultimate Paketi içeriğinde ise; IntelliHUD sanal gösterge paneli, 360 derece kamera, arka çapraz trafik uyarısı, kör nokta uyarı sistemi, şerit ortalama asistanı, deri koltuklar, havalandırmalı ve masaj fonksiyonlu ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar, IntelliAir Hava Kalite Sistemi, ısıtmalı ön cam, elektrikli bagaj ve HiFi Premium Focal sistemi sunuluyor.
Alman mühendisliğiyle tasarlanan ve geliştirilen yeni Grandland, tasarım aşamasından itibaren elektrikli araçlar için geliştirilen yeni STLA Medium platformu üzerinde yükseliyor. Tüm bu yenilikçi özellikleriyle yeni Grandland, Opel’in Türkiye’deki SUV ve elektrikli portföyünün zirvesini temsil ediyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, “Ocak ayı itibarıyla satışa sunduğumuz yeni nesil Grandland, bu sene kalkacağımız SUV atağının ilk yeni oyuncusu olarak öne çıkıyor. 2025 yılında Opel olarak satacağımız her 3 binek otomobilden 2’sinin SUV olmasını hedefliyoruz, bu noktada yeni Grandland’in hem elektrikli hem hybrid versiyonlarıyla pazarda önemli bir başarı kazanacağına inanıyoruz” dedi.