Test Sürüşü

Farklı sürüş karakteriyle dikkat çekiyor

Suzuki SUV ailesine katılan S-Cross, Türkiye’de tüketicilerin karşısına yalnızca 48V hibrit destekli 1.4 Boosterjet motor ve otomatik şanzıman ile çıkarken; 2 farklı donanım ve 4×2 – 4×4 (AllGrip) seçenekleri bulunuyor.

s-cross
Suzuki, ilk görüşte makyajlı bir Vitara’yı andıran ya da yeni bir boyut kazanmış SX4 Cross denilebilecek yeni modelini Türkiye’de satışa çıkardı.

Suzuki, ilk görüşte makyajlı bir Vitara’yı andıran SX4 Cross denilebilecek yeni modelini Türkiye’de satışa çıkardı. Suzuki SUV ailesine katılan S-Cross, Türkiye’de tüketicilerin karşısına yalnızca 48V hibrit destekli 1.4 Boosterjet motor ve otomatik şanzıman ile çıkarken; 2 farklı donanım ve 4×2 – 4×4 (AllGrip) seçenekleri bulunuyor.

Alt donanım seviyesi GL Elegance olarak adlandırılıyor, bize teste konuk olan GLX Premium donanım paketli versiyon ile birlikte 4×2 ya da AllGrip olarak tercih edilebiliyor. S-Cross’da SUV araç yapısının öne çıkarılması için büyük değişiklikler yapılmış. Piyano siyahına boyanan büyük ön ızgara, gri ve siyah mat tampon ve krom çıta üzerine yerleştirilmiş Suzuki logosu ile daha güçlü bir görünüme sahip. Ön ve arka kısımda kullanılan gümüş süslemelerle güçlü yapısına vurgu yapılan yeni S-Cross’un LED aydınlatma birimleri de Vitara’dan daha modern bir görünüme kavuşuyor.

s-cross iç
Boyutları artan S-Cross’un iç mekanı kardeşi Vitara’dan daha geniş ve teknolojik.

İç mekanda teknolojik dokunuşlar

Yeni S-Cross’un iç mekânı  kardeşi Vitara’dan daha geniş ve teknolojik. Dokunmatik yapıdan uzak olan orta konsol, parlak siyah ve dikişli deri ile köşeli bir yapıya sahip. Ceplikler ve ara boşluklar sayesinde saklama alanı bol miktarda mevcut ve kullanım kolaylığını artırıyor. Kablosuz şarj teknolojisi GLX Premium pakette standart değil, USB girişi ise dijital

s-cross mod
Opsiyonel Suzuki ALLGRIP SELECT 4×4 Sürüş Sistemi; yakıt tasarruflu sürüşten sportif ve arazi sürüşüne kadar 4 farklı sürüş ayarının seçilmesine olanak sağlıyor.

klimanın altına konumlandırılmış. 9 inç boyutundaki kablosuz bağlantı içeren Apple CarPlay ve Android Auto destekli bilgi-eğlence sistemi; parlak grafikleriyle iyi bir görüntü sağlıyor ve ekran isteğinize hızlıca yanıt verebiliyor. Suzuki S-Cross’ta bilgi-eğlence sistemi veya direksiyon üzerinden yönetilebilen sistemler oldukça pratik. Analog-dijital gösterge, kullanıcının ihtiyacına yanıt verebilecek şekilde gerekli olan her şeyi multimedya ile birlikte sunuyor. Yakıt tüketimi, menzil, hız, devir ve navigasyon gibi araç durumu ve birçok aktif sistem dijital gösterge ve multimedya ekran üzerinden takip edilebiliyor.

127 beygirlik 1.4 Boosterjet motor

Vitara’dan bildiğimiz hibrit destekli 1.4 Boosterjet motor 127 beygirlik gücüyle bu kez S-Cross’ta karşımıza çıkıyor. Test sürüşlerinde arazi, kum, otoban ve su birikintilerinde 4×4 sistemiyle birlikte çok rahat bir şekilde yolculuk yaptık. Özellikle Cruise Control gibi yardımcı sürüş sistemleri çok güzel ve sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Sürüş yorgunluğu neredeyse sıfıra yakın ancak, saatte 160-170 kilometre gibi yüksek hızlarda içeri bir miktar rüzgar sesi alıyor.  S-Cross’un direksiyonu, şehir içi ve şehir dışı sürüşlerde rahatsızlık duymayacağınız kadar hafif. Ancak daha hızlı sürüşlerde ya da arazi şartlarında sürerken güven verici bir sürüş için spor veya kar sürüş modunu aktif etmekte fayda var. Tüm modellerinde en üst güvenlik sistemlerini standart olarak sunan modelin Kör Nokta, Frenleme Asistanı ve diğer uyarı sistemleri, sessiz ve sürücüyü rahatsız etmeyecek şekilde sürüşe dahil oluyor. Uzun mesafelerde aracın yakıt tüketimi 100 kilometre 7 litre civarında seyrediyor. Testteki şehir içi-dışı karma yakıt tüketimimiz ise 7.7 litre oldu.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu