Yeni amiral gemisi DS N° 8
Yeni model konfor, zerafet ve elektrikli sürüşü Fransız sanatı ile bir araya getiriyor
Seyahat sanatını yollarla buluşturan DS Automobiles, SUV Coupe tasarım dilini benimseyen yeni yüzde 100 elektrikli amiral gemisi DS N° 8’i tanıttı. No 8’in DS Aero Sport Lounge konseptinden esinlenen tasarımı en zarif SUV’ların dinamizmini yeniden yorumluyor ve tamamen elektrikli bir güç ünitesi ile yollara adım atıyor.
Kalite, yüksek menzil N° 8’i konforlu bir elektrikli araç haline getiriyor. Verimlilik noktasında son derece güçlü olan yeni DS N° 8, WLTP döngüsünde 750 kilometre ve otoyolda 500 kilomereyi aşan bir menzil sunuyor. Yeni N°8 ile birlikte DS Automobiles, yeni bir isimlendirme stratejisi ortaya koyuyor. Fransızca‘da “numara” yazımının yaygın şekilde kullanımını temsil eden “N°”, dillerin ötesine geçen bir zarafet ve zamansızlık sembolü taşıyor. 350 beygire kadar güç üretebilen ve iki ya da dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonlarla sunulacak olan N°8, 2025 yılının ortalarından itibaren başta Avrupa’da olmak üzere kademeli olarak pazarlara sunulacak.
DS N°8, amiral gemisi olacak
Yeni N°8’in geride konumlandırılan ön camları ve daha alçak bir konuma yerleştirilen kaput tasarımı aerodinamiğe katkı sağlıyor. Böylece verimlilik noktasında son derece güçlü olan yeni DS N°8, WLTP döngüsünde 750 kilometre menzil sunuyor. Bununla birlikte ön tamponun alt kısmına, bataryayı soğutmaya yardımcı olan aktif hava girişleri yerleştirilmiş. Aerodinami üzerinde yapılan tüm çalışmalar sayesinde WLTP’ye göre 60 kilometre, otoyolda ise 75 kilometrelik bir menzil artışı anlamına geliyor. Bu teknik başarı, dış tasarımın estetiğinden hiçbir taviz verilmeden elde edildi.
Yeni N°8’in ön tasarımı, yüksek teknolojiyi yansıtıyor. DS Automobiles’in imzası niteliğindeki bu ışık tasarımı, ön tamponda dikey LED gündüz farları ile vurgulanıyor. Bu farlar, üst düzey görüş sağlayan DS PIXELVISION aydınlatma sistemiyle çevreleniyor. Diğer taraftan, markanın kimliğini korumak için aracın arkasında “N°8” imzası ve altında “DS AUTOMOBILES” yazısı yer alıyor. N°8, DS Automobiles modelleri arasında arka tasarımdaki dikey ışık imzasını benimseyen ilk model olarak da öne çıkıyor.
N°8, Fransız seyahat sanatı
Yeni N°8’in iç mekanı, DS Automobiles gösterge panelinin ana hatlarını ortaya koyuyor. Yat tasarımından esinlenen iç mekan tasarımının saflığı, yüksek teknoloji ve uzmanlık seviyesini mükemmel bir şekilde bir araya getiriyor. Bu uyum, DS Automobiles tasarımcılarının malzeme kullanımındaki becerilerini gösteriyor. Yeni DS N°8’in kapı içi döşemeleri, yolcuları sararak ses sistemi ve aydınlatmayı yenilikçi bir şekilde sunuyor. Muhteşem aydınlatma, havada süzülen orta konsolu vurgulayarak, sürücü ve yolculara huzurlu bir his kazandırıyor.
DS Aero Sport Lounge konseptinden ilham alınarak tasarlanan koltuklar, “sarmalayan” yapılarıyla zarif bir tasarıma sahip olup, tamamen entegre kafalık içeriyor. Yüksek yoğunluklu köpük kullanımı ve ayarlanabilir yan destekleri, konforlu bir seyahat sunuyor. Bununla beraber ön koltuklarda masaj, havalandırma ve ısıtma özellikleri yer alıyor. DS Automobiles’in en güncel konsept otomobillerinden ilham alan X şeklindeki yeni direksiyon simidi şimdi DS N°8’de hayat buluyor.
Konsolun üst kısmı ana interaktif özelliklere ayrılıyor. “PRND” vites seçici, ‘Sürüş Modu’ seçici ve anında erişilebilen ses seviyesi kontrolü mükemmel bir erişim konforu sunuyor. Bu özellikler, mücevher gibi tasarlanmış ve galaksi şeklini anımsatan ince bir ışık animasyonu ile süsleniyor. Bununla birlikte gizli saklama alanı ve kol dayamanın altında geniş bir alan yer alıyor. Alt kısımda ise iki adet çıkarılabilir bardak tutucu ve yine iki adet USB-C soketi yer alıyor. Konsolun yan kısımları ise, dokunulduğunda ve bacakla temas edildiğinde hoş bir hissiyat oluşturacak şekilde kaplandı ve dolgunlaştırıldı.
N°8 Dinamik Konfor Sunuyor
Yeni N°8, Stellantis Grubu’nun STLA Medium platformunu kullanıyor. Bu platformun uzunluğu ve genişliği 97,2 kWh kapasiteye kadar bataryaları barındıracak şekilde optimize edildi. Ayrıca bu platform yeni amiral gemisinin 740 mm çapındaki büyük tekerleklerine de uyum sağlıyor. N°8’in elektrik motoru, grubun bir başka ortak girişimi olan NPE tarafından Trémery (Fransa) tesisinde tasarlandı ve üretiliyor.
N°8, 210 beygir ve 350 beygir güç üreten yeni yüzde 100 elektrikli güç-aktarma organı seçenekleriyle sunulacak. 350 beygir güç üreten versiyon dört tekerlekten çekiş sistemi için iki elektrik motoruyla donatıldı. 350 beygir güç üreten dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonda +25 beygir (toplam 375 beygir) ekstra güç sunabiliyor.
Model uzun menzilli batarya seçeneği ile sunulacak. Bu batarya 97,2 kWh net kapasiteye sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan N°8, 12,9 kWh/100 kilometre enerji tüketimi ile (standart WLTP döngüsü) 750 kilometre menzile sahip. Ayrıca otoyolda (saatte 120 kilometre sabit hızda) 500 kilometrenin üzerinde bir menzil sunuyor.
Birinci sınıf performans sunan önden çekişli N°8, tasarımındaki dinamizmi haklı çıkartan bir 0’dan 100 kilometre hıza erişme performansına sahipken dört tekerlekten çekişli versiyonu 5,4 saniyede aynı hıza ulaşıyor. DS N°8, tüm motor seçenekleri ile saatte 190 kilometre ile sınırlandırılmış maksimum hıza ulaşabiliyor.Artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY sanal gösterge paneli, hız veya takip edilmesi gereken yol gibi ilgili ve kesintisiz bilgileri sağlıyor.
N°8 ile daha kolay şarj ve daha kısa molalar
Yüzde 20 ile yüzde 55 şarj seviyeleri arasında sabit 160 kW maksimum şarj gücü ve batarya ön ısıtma fonksiyonu sayesinde, hızlı şarj istasyonlarında yüzde 20’den yüzde 80 oranına kadar şarj seviyesine erişim 27 dakikada tamamlanıyor. Daha kısa menzil gerektiren günlük yolculuklar için N°8, akıllı batarya yönetimi fonksiyonuna sahip 11 kW’lık bir dahili AC şarj cihazına (ilerleyen dönemde isteğe bağlı 22 kW seçeneği ile) sahip. Ayrıca N°8, ısı standart olarak sunulan ısı pompası sayesinde bataryalarının enerjisini korurken daha yüksek bir konfor seviyesi sunuyor.
N°8, standart olarak, ön camın üst kısmına yerleştirilmiş bir kameraya bağlı sistem ile donatılmış. Seviye sensörleri ve üç ivmeölçerle desteklenen bu sistem, yol yüzeyini birkaç milisaniye içinde analiz ediyor ve bilgileri, her bir tekerleği kontrol eden bir bilgisayara iletiyor. Bu mekanizma, amortisörün alt ve üst odası arasında (ya da tam tersi şekilde, amortisörün sıkıştırılması veya salınması gerektiğine bağlı olarak) yağın geçişini kontrol eden motorlu bir valfi aktive ediyor. Süspansiyon, yolun düzensizliklerine mükemmel ve gerçek zamanlı bir şekilde uyum sağlıyor. Bu da N°8’in inanılmaz bir yol tutuşu ve konfor sunmasını sağlıyor.