2 Serisi Gran Coupé ezber bozuyor
2 serisi Gran Coupé, geleneksel BMW tutkunları için alışılmışın dışında bir altyapıya sahip
BMW 2 serisi Gran Coupé ile önden çekişli platformla sadık hayranlarını şaşırtırken, günlük konfor ve verimlilikte güçlü bir iddia ortaya koyuyor. BMW’nin otomotiv dünyasındaki imajı yıllardır net: sportiflik, sürüş keyfi ve prestij. Ancak Alman üretici, son yıllarda geleneksel değerleriyle modern müşteri beklentileri arasında bir denge arayışına girmiş durumda. Marka tarihinde önemli bir dönüm noktası olan bu model, hem teknik altyapısı hem de tasarımıyla BMW’nin ezber bozan yüzünü temsil ediyor.
Önden çekişli 2 serisi Gran Coupé
2 serisi Gran Coupé, geleneksel BMW tutkunları için alışılmışın dışında bir altyapıya sahip. Güncel 1 Serisi ve Mini modellerinde de kullanılan önden çekişli UKL2 platformu, bu aracın da temelini oluşturuyor. Bu, arkadan itiş geleneğine alışkın BMW severler için ilk başta bir hayal kırıklığı gibi görünse de günlük kullanımda sağladığı avantajlar yadsınamaz.
Test aracımız olan 220d M Sport, 170 beygir gücü ve 280 Nm tork (çekiş gücü) üreten 1,5 litrelik hafif hibrit benzinli motora ve 8 ileri otomatik şanzımana sahip. Bu motor 0-100 kilometre hızlanmasını 7,9 saniyede tamamlıyor. Ancak motorun orta devirlerde sunduğu güçlü tork sayesinde araç, bu rakamdan daha hızlı hissettiriyor.
Motor, gücünü ön tekerleklere ileten 8 ileri çift kavramalı şanzımanla eşleştirilmiş ve bu konuda gayet iyi iş çıkarıyor. Vites geçişleri güzel, akıcı ve oldukça hassas. Manuel kontrollere ihtiyacınız varsa vites kulakçıkları da mevcut. BMW artık Boost fonksiyonunu da sunuyor. Direksiyona bağlı Boost pedalını 3 saniye basılı tuttuğunuzda, 10 saniye boyunca tüm güç ve torka erişim sağlıyor. Boost fonksiyonu, hafif hibrit sistemin ürettiği karışıma 16-17 beygir gücü daha ekliyor.
Çoğu yeni BMW modelinde olduğu gibi, yeni 2 Serisi de iki ekranlı geniş, tek üniteli bir ekrana sahip. Merkezi bilgi-eğlence sistemi 10,7 inç dokunmatik ekrandan oluşurken, sürücü paneli 10,25 inç dijital ekrandan oluşuyor. Renkler hoş ve canlı, gösterge paneli ise tüm önemli bilgileri sunuyor. Bilgi-eğlence sistemi, BMW’nin yeni işletim sistemiyle güncellendi ve sürüş modları ve far ayarları gibi çoğu araç içi kontrol için ana komuta merkezi görevi görüyor.
BMW denilince akla gelen “sürüş keyfi” kavramı bu araçta biraz arka planda kalmış. M Sport süspansiyonlar, daha sert bir sürüş bekleyenler için bile oldukça konforlu. Özellikle şehir içi bozuk zeminlerde sarsıntıyı başarıyla sönümlüyor. Direksiyon tepkileri hızlı ve yeterince hissiyatlı; ancak arkadan itişli bir BMW’deki sürüş deneyimi burada tam olarak hissedilmiyor.
Eksiler ve Artılar
2 serisi Gran Coupé, birçok yönüyle günlük kullanım için oldukça akılcı bir tercih. Kaliteli iç mekân malzemeleri, gelişmiş bilgi-eğlence sistemi ve yakıt verimliliği öne çıkan özelliklerden. Ancak sportif sürüş arayanlar için eksiklikler de yok değil. Arka koltuk diz mesafesi ve baş mesafesi kısıtlı, özellikle tasarım uğruna yapılmış çerçevesiz kapılar pratikliği azaltıyor.
Avantajlar
✔ Harika motor-şanzıman uyumu
✔ Yüksek yakıt verimliliği
✔ Premium kabin ve bilgi-eğlence sistemi
✔ Sessiz, olgun sürüş
Dezavantajlar
✖ Tartışmalı tasarım
✖ Arka koltuk ferahlığı sınırlı
✖ Sürüş dinamikleri BMW’ye yakışmıyor
Sonuç
2 serisi Gran Coupé, geleneksel BMW tutkunları için alışılmışın dışında bir altyapıya sahip. Markanın klasik sürüş DNA’sını taşımıyor, ama pratiklik ve verimlilik isteyen premium kullanıcılar için güçlü bir alternatif. Özgün tasarım, premium kalite ve hibrit motorla gelen ekonomi birleşince ortaya farklı bir cazibe çıkıyor.