Fiat Grande Panda yollara çıkmaya hazır
Modelin elektrikli versiyonu; 44kWh batarya, 320 kilometre WLTP birleşik menzil ve 113 beygir ile satışa sunuluyor.
FIAT markasının Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil satarak uzun yıllar liderlik ettiği B segmentini hedefleyen modeli “Grande Panda” dünya yollarına çıkmaya hazır. FIAT’ın Stellantis içerisindeki güçlü konumunu temsil eden, Torino’daki FIAT Centro Stile’de (FIAT Tasarım Merkezi) tasarlanan ve 80’lerin ikonik Panda’sından ilham alan “Grande Panda”, güçlü kişiliği ve şaşırtıcı çözümleriyle markayı geleceğe taşıyor.
Modelin elektrikli versiyonu; 44kWh batarya, 320 kilometre WLTP birleşik menzil ve 83-kW e-motor (113 beygir) ile satışa sunuluyor. Hibrit motor seçeneği ise turbo 1.2 litre, 3 silindirli motor, 100 beygir, 48 volt Li-ion batarya ve eDCT otomatik şanzımanla dünya yollarıyla buluşmaya hazırlanıyor.
Model entegre ve “geri çekilebilir” bir şarj kablosu içeren ilk otomobil olma özelliğini de taşıyor. Aracın La Prima donanım seviyesinde; ön konsol kaplamasında gerçek bambu lifleri içeren yenilikçi ve sürdürülebilir bir tekstil malzemesi olan “BAMBOX Bamboo Fiber Tex” kullanarak bir yeniliğe imza atılıyor. Modelin kabin içinde ise yine bir ilk olarak; mavi renkli plastik aksamların üretiminde, içecek kartonlarından geri dönüştürülen alüminyum ve plastik bileşenlerin kullanılması öne çıkıyor. Grande Panda’nın tasarımda özgün ve ayırt edici bir özellik olarak; PXL LED’ler öne çıkıyor.
Grande Panda yaz aylarında Türkiye’ye gelecek
Elektrikli ve hibrit güç aktarım organlarıyla donatılmış olarak dünya sahnesine çıkan model markanın uzun yıllar liderlik ettiği B segmentini hedefliyor. Araç, Stellantis’in Smart Car Platformu üzerinde inşa edilen ilk FIAT modeli olma özelliğini taşıyor. Önümüzdeki yıllarda satışa sunulacak olan yeni bir ailenin öncüsü konumundaki bu yeni “aile aracı” farklı pazarlardan müşterileri ihtiyaç ve beklentilerine yanıt veren esnek, çok yönlü ve çok enerjili platformu sayesinde sosyal bir öneme de sahip.
Bir ikondan ilham alan İtalyan Tasarımı
1,57 metre yüksekliği ve 1,76 metre genişliği ve 3,99 metre uzunluğun sağladığı kompakt boyutuyla benzersiz olan Grande Panda, 5 kişi için konforlu bir yolculuğu garanti ediyor. Aracın kapılarındaki 3D markalı, hafif kabartmalı “PANDA” ve “FIAT” marka harfleri gibi sıra dışı detaylar, FIAT’ın köklerini teyit eden tasarım unsurları arasında yer alıyor.
Buna ek olarak, C sütunundaki modern FIAT logosundan ve FIAT şeritlerinden geçen merceksi baskı şaşırtıcı bir etki yaratıyor. Yazılar ayrıca arkada Panda’nın üç boyutlu harflerini gösteren parlak siyah bir çerçevede ve önde FIAT logosuyla birlikte yer alıyor. “X” tasarımı siyah sütun kaplamaları ve FIAT logolu jant kapaklarına sahip 17 inç elmas kesim alaşım jantlar ile benzersiz bir kombinasyon oluşturarak fark edilen bir görünüm yaratıyor.
Dışı kompakt, içi ferah
Grande Panda, genişliği ve alanın akıllı kullanımı sayesinde beş kişi için geniş bir yaşam alanı ve tam konfor sunuyor. Segmentindeki en iyi omuz genişliğine sahip olması ferahlığını daha da artırıyor. FIAT, renkli stratejisine uygun olarak modelin iç mekanını zenginleştiren eğlenceli ayrıntıları öne çıkarıyor. Özellikle, bilgi eğlence alanı ile yan konsol yüzeyi, gösterge paneli, havalandırma delikleri ve koltuk döşeme dikişleri sarı detaylarla bezenerek sürücülere ve yolculara keyifli bir ortam sunuyor.
Ayrıca, ana iç tema, aracın renkli karakterine mükemmel uyum sağlayan Blu Tasmania isimli özel bir renk tonunu da içeriyor. 10 inç gösterge paneli, 10,25 inç dijital radyo ve Lingotto fabrikasının cephelerindeki pencereleri çağrıştıran opal küplerden oluşan ön farlar ve arka lambalar aracın kendine has tarzını oluşturuyor.
Grande Panda: Elektrik ve hibrit güç aktarımı
FIAT’ın yeni ürün ailesinin ilk üyesi elektrikli ve hibrit versiyonlarla satışa sunuluyor. Yeni elektrikli model, 44 kWh batarya ve 83 kW e-motor (113 beygir) ile 320 kilometre menzil sunuyor. Elektrikli Grande Panda, saatte 132 kilometre maksimum hız ve 11 saniyede 0-100 kilometre hızlanma değerine sahip. Yeni küresel model, ön tarafında (arka şarj portuna ek olarak) 7 kW’a kadar şarj edebilen ve şarj seviyesini 4 saat 20 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e tamamlayan entegre bir AC geri çekilebilir kablo ile birlikte geliyor.
Geri çekilebilir kablo düzeneğine alternatif olarak, müşteri tercihine veya özel pazar gereksinimlerine bağlı olarak, yüzde 20’den yüzde 80’e 2 saat 50 dakika şarj süresi ile sadece arka 11 kW şarj portu tercih edilebiliyor. Arkada, her iki çözüm için de 100 kW şarj gücü sunan ve bir şarjı sadece 27 dakikada tamamlayan standart bir DC hızlı şarj portu bulunuyor.
100 beygirlik hibrit motor
Hibrit versiyon ise turbo 1.2 litre, 3 silindirli motor, 100 beygir, 48 volt Li-ion batarya ve 21 kW e-motor, invertör ve şanzıman merkezi ünitesini içeren 6 vitesli elektrikli çift kavramalı şanzımana (eDCT) sahip. İlave elektrik gücü, düşük devirlerde ve hızlanma sırasında esnekliği artırarak yumuşak ve sessiz bir kalkışın yanı sıra hassas geçişler sağlıyor. Ayrıca, bu teknoloji frenleme sırasında enerjinin geri kazanılmasını sağlıyor. Miller Döngüsü sayesinde araç sadece 123 gram karbondioksit çıktısı elde ediyor. Hibrit güç aktarma sistemi, sıfır benzin tüketimiyle sorunsuz, sessiz bir kalkış sağlamak için yüzde 100 elektrik modunda çalıştırma yeteneği olan e-launch işlevi de dahil olmak üzere çok sayıda avantaj sunuyor.
Aynı şekilde, elektrikli motor aracın verimliliğini ve dinamiklerini artırıyor ve belirli durumlarda içten yanmalı motorun devre dışı kalmasını sağlıyor. Bu, şehir içi veya şehir dışında akıcı bir sürüş esnasında devreye giriyor ve saatte 30 kilometrenin altındaki hızlarda 1 kilometreye kadar elektrikli menzil sağlıyor. Bu sistem, sürücünün gaz pedalını bıraktığı sabit koşullarda, düz yolda veya yokuş aşağı eğimli otoyolda da devreye girerek verimli güç tüketimi ve batarya yönetimi sağlıyor.
Modelin hibrit teknolojisi; düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creeping) imkân sunuyor. Böylelikle Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmaya gerek duymadan ilerleyebiliyor. Bu teknoloji, daha az tüketim, çevreye daha fazla saygı, daha az gürültü kirliliği, daha fazla konfor ve daha keyifli bir sürüş deneyimi sağlıyor.
Entegre şarj kablosu
FIAT müşterileri, Grande Panda için iki şarj seçeneği arasından seçim yapabiliyor. 11-kW’lık model, arka bağlantı noktasında daha yüksek şarj hızları sunarken, 7-kW’lık model, geri çekilebilir entegre kabloya ek olarak, 4,5 metrelik uzunluğu sayesinde şarj işlemini hızlı ve kolay hale getirerek aracın rahatça şarj edilebilmesini sağlıyor. Her iki durumda da model, 7-kW Wallbox ile evde, Mode2 şarj kablosu ile 1,5-kW ya da 3-kW’da veya seyahat sırasında 100-kW DC istasyonları ile şarj edilebiliyor.
Gelişmiş aktif güvenlik sistemleri
Model, güvenli ve rahat bir sürüş deneyimi için kapsamlı bir Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) ile donatılmış. Temel seçenekler arasında arka sensörlü Park Yardımı (La Prima’da standart ön sensör ve geri görüş kamerası) ile Hız Sabitleyici, Hız Sınırlayıcı, Aktif Güvenlik Freni ve Şerit Takip Asistanı gibi sürüş destek özellikleri yer alıyor. Ayrıca, tehlike uyarıları hız sınırı bilgileri ve sürücü dikkat uyarıları sağlarken, aktif güvenlik sistemleri açık kapılar veya bagaj için uyarı vererek sürüş öncesinde her şeyin güvenli biçimde kapatılmasını sağlıyor.
Özgün FIAT Aksesuarları
Yeni modelde, kapsamlı ve farklı kişiselleştirme olanaklarını kullanıcılara sunuluyor. Modele özel yeni ikonik ve özelleştirilmiş çıkartmalar, otomobilin benzersiz estetiğini geliştirmek için tasarlanmış ısmarlama çıkartma setleri ile 80’lerin FIAT Panda’sına selam gönderiyor. Grande Panda sahipleri, farklı modlar için geliştirilmiş, özel olarak tasarlanmış 100’den fazla özgün aksesuar arasından seçim yapabiliyor ve otomobillerini diledikleri gibi özelleştirebiliyor.