Güncel

Yeni Peugeot 3008 Eylül’de Türkiye’de

Yeni Peugeot 3008 ve E-3008, tasarımdaki yaratıcılığı, kullanıcılarına sunduğu benzersiz sürüş keyfini ve elektrikli performansını, yeni bir boyuta taşıyor

Peugeot e-3008Peugeot’nun son 7 yılda 130 ülkede, 1 milyon 320 bin adedin üzerinde müşteriye ulaşan C-SUV modeli 3008, yeni nesliyle hem yüzde 100 elektrikli hem de hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıkmaya hazırlanıyor.  Yeni Peugeot 3008 ve E-3008, tasarımdaki yaratıcılığı, kullanıcılarına sunduğu benzersiz sürüş keyfini ve elektrikli performansını, yeni bir boyuta taşıyor. Tamamen yeni fastback SUV tasarımıyla verimliliği de artan yeni 3008, iç mekânda ise yeni Panoramic i-Cockpit ile sürüş keyfini ileri bir seviyede sunuyor.

Eylül ayında Türkiye’de yollara çıkacak olan yeni 3008 ve E-3008, ilk etapta 100 kilometrede 5.6 litrelik ortalama yakıt tüketimi sunan 136 beygir gücündeki 48V teknolojili hibrit motor ve 525 kilometreye varan menzilli 210 beygirlik yüzde100 elektrikli motor seçeneklerinden oluşan 2 ayrı motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Yeni modelde sunulacak yeni nesil 136 beygirlik 1.2 PureTech benzinli ve elektrikli motor destekli hibrit versiyon, yeni e-DCS6 şanzıman ile daha fazla sürüş keyfi ve daha düşük yakıt tüketimi sunmayı hedefliyor. Stellantis’in yeni STLA Medium platformunu kullanan ilk modeli unvanına sahip E-3008’in 210 beygirlik elektrikli versiyonu ise üstün performans sunarken aynı zamanda 525 kilometreye kadar menzil sunabilmesiyle de öne çıkıyor.

Peugeot e-3008Peugeot 3008 tasarımıyla yeni bir çağın öncüsü

Aracın göz alıcı tasarımı, meraklı gözleri üzerine çekerken verimliliği de destekliyor. Fastback SUV tasarımıyla 3008, adeta bir kedi duruşuna sahip. Model, ikonik üç pençeli ışık imzasını korurken, farların ve ızgaranın tasarımı tamamen değişiyor. Yeni ön ızgara, bu modelin elektrik genlerini yansıtıyor. Yeni ön cephe, yeni Peugeot logosu etrafında tasarlandı. 3008 GT, standart olarak, far hüzmesini trafik koşullarına göre otomatik olarak ayarlayan ve diğer sürücüleri rahatsız etmeden optimum aydınlatma sağlayan, yeni Pixel LED teknolojisiyle yollara çıkıyor. Teknik ve geometrik tasarımlarıyla elmas kesim 19 inç veya 20 inç jantların ortasında yeni PEUGEOT logosu yer alıyor.

Peugeot 3008 panoramic i-cocpit

Yeni Panoramic i-Cockpit, sürüş keyfini bir üst seviyeye taşıyor. Kavisli 21 inçlik HD panoramik ekran, yükseltilmiş gösterge paneli ile dokunmatik multimedya ekranını birleştiriyor. Panoramik ekranın sol tarafında gösterge paneli, sürüşle ilgili hız, güç, sürüş yardımcıları ve enerji akışı gibi tüm bilgileri kompakt direksiyon simidinin üzerinde birleştiriyor. Panoramik ekranın sağ tarafında yer alan ve ön konsolun ortasındaki dokunmatik ekrana hem sürücü hem de yolcu rahatlıkla erişebiliyor.

Bu ekran klima ayarı, navigasyon ve medya/bağlantı gibi işlevleri yönetmek için kullanılabiliyor. Modtelin Allure versiyonunda, yeni Panaromic i-Cockpit, tek bir panele entegre edilen iki adet 10 inçlik dijital ekrandan oluşuyor ve 21 inçlik panelle aynı etkiyi veriyor. GT, standart olarak 21 inçlik tek bir ekranla donatılıyor. Ön konsolun ortasında, tamamen kişiselleştirilebilir dokunmatik i-Toggles’a da yer veriliyor.

Peugeot e-3008Orta konsol, ön yolcuya geniş ve ferah bir alan sağlamak ve depolama için alanlar oluşturmak üzere düzenlendi. Vites seçici direksiyonun sağında, start/stop düğmesinin yanında yer alıyor. Yeni Panoramic i-Cockpit, havada süzülen 21 inçlik panoramik ekrana ek, GT donanım seviyesinde sunulan ve 8 farklı renkte kişiselleştirilebilen LED ambiyans aydınlatmasıyla beraber kaliteli, çekici ve teknolojik bir deneyim sunuyor.

Yeni E-3008 her sürüş tarzı için hazır

E-3008, Peugeot’nun yol tutuş ve sürüş keyfi konusundaki iddiasını ve başarısını yansıtıyor. Yeni STLA Medium platformu, dinamik yol tutuş sağlamak üzere tasarlanan yeni ön ve arka aksları içeriyor. Platformun mimarisi, hafif ve rijit malzemelerin kullanımını maksimuma çıkarırken, tekerlekler arasında ideal bir şekilde konumlandırılan tek katmanlı batarya ile ağırlık merkezini düşürerek dinamizm ve üstün yol tutuşuna katkıda bulunuyor. Kendi sınıfındaki tamamen elektrikli SUV’lar arasında en iyi dönüş çapına (10,6 m) sahip yeni E-3008, şehir trafiğinde rahatlık ve çeviklik sağlayan bir SUV oluyor.

Peugeot e-3008Yeni modeller manevra yapmayı kolaylaştırmak üzere, standart olarak 180 derece görüş açısı sunan temizleme başlığı olan bir geri görüş kamerası ile donatılmış. Yeni modellerin, GT versiyonunda standart olarak, ön ve arka tekerleklere mümkün olduğunca yakın konumlandırılan 4 kamera ve otomobilin etrafına dağılan 12 sensör sayesinde, aracın çevresini 360 derece gösteren Peugeot VisioPark 360 derece sistemiyle sunuluyor.

 

Peugeot, yeni 3008 ve E-3008’de sunulan sürüş destek sistemleri ile yarı otonom sürüşe doğru bir adım daha atıyor. Bu sistem, aracın tüm sensörlerini (kameralar, radar vb.) kullanarak sürücüye yardımcı oluyor. Bu destek sistemleri, otoyollar veya bölünmüş yollar gibi çok şeritli yollarda sürücünün yükünü hafifletmek için tasarlandı. Sensörler, sürücünün ellerini her zaman direksiyonda tutmasını ve dikkatini korumasını sağlıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu