Motosiklet

BMW R 1300 GS standartları belirliyor

Yeni BMW R 1300 GS; hafif gövdesi, BMW'nin bugüne kadar ürettiği en yüksek performansa sahip boxer motoru ve aerodinamik yeni nesil tasarımıyla dikkat çekiyor.

Yeni BMW R 1300 GSBMW Motorrad’ın bugüne kadar ürettiği en güçlü boxer motora sahip modeli Yeni BMW R 1300 GS, BMW sürüş keyfini artıran yeni elektronik ayarlı süspansiyonları, gelişmiş sürüş asistanları ve fren yapma özelliğine sahip yeni hız sabitleme sistemiyle segmentindeki standartları yeniden belirliyor.  R 1300 GS’in merkezinde yer alan iki silindirli boxer motor yeni eksantrik mili ve tahrik düzeniyle her zamankinden daha kompakt bir tasarıma sahip. 1300 cc hacmindeki bu ünite 145 beygir güç değerleriyle şimdiye kadar üretilen en güçlü BMW boxer motoru unvanını taşıyor. Geniş güç bandına yayılan yüksek tork ve çıktı değerleri sayesinde motor, her devirde ve viteste performansıyla dikkat çekiyor.

BMW R 1300 GS ile  daha stabil bir sürüş

BMW R 1300 GS, gelişen tasarımı ve gövdede kullanılan materyallerin çeşitlenmesi sayesinde etkileyici biçimde 12 kg daha hafif olarak BMW tutkunlarının karşısına çıkıyor. Tamamen yenilenmiş olsa da geleneksel tasarım çizgisini bünyesinde barındırmaya devam ediyor. Önceki nesillere göre daha düz bir rampaya sahip, alüminyumdan üretilmiş yeni yakıt tankı, gövdenin daha hafif olmasını sağlarken R 1300 GS’in dinamik ve sportif yönünü vurguluyor.  Yeni süspansiyonun merkezinde önemli ölçüde optimize edilmiş ve önceki modele göre daha yüksek düzeyde sertlik sunan, çelikten yapılmış metal levha ana çerçeve yer alıyor. Arka çerçevedeyse çelik boru yapının yerini pres döküm alüminyum yapı alıyor. GS’in ayrıştırıcı özelliklerinden Yeni EVO Telelever ve revize edilmiş EVO Paralever daha fazla gidon hassasiyeti ve sürüş stabilitesi sağlıyor.

Yeni elektronik dinamik ayarlı süspansiyon 

BMW Motorrad, önceki nesil Dynamic ESA elektronik destekli süspansiyon sistemini Yeni BMW R 1300 GS’te yeniledi. Yeni Dinamik Ayarlı Elektronik Süspansiyon (DSA) artık bir adım daha ileri gidiyor ve ön ile arka süspansiyonların ayarını seçilen sürüş moduna, sürüş koşuluna ve sürüş durumuna bağlı olarak yay sertliği ayarıyla birleştiriyor. Yayların otomatik olarak ayarlanması motosikletin üzerindeki yükün de daha dengeli olmasını sağlıyor. Bu teknoloji sayesinde Yeni BMW R 1300 GS, tüm yol koşullarında daha da heyecan verici üst düzey sürüş deneyimini sürücüsüne yaşatıyor. Yeni BMW R 1300 GS yeni nesil üstün teknolojiye sahip süspansiyon sistemi sayesinde ön ve arkada 20 mm daha fazla yay hareketini beraberinde getiriyor. Bu özelliği sayesinde Yeni BMW R 1300 GS, spor süspansiyon ile arazi kullanımı ihtiyaçlarını da karşılıyor. Sürüş deneyimini artıran bu özelliklere ek olarak Yeni BMW R 1300 GS standart donanımında Rain, Road, Eco ve Enduro sürüş modlarını motosiklet tutkunlarına sunuyor.

Aktif hız sabitleme sistemiyle daha keyifli yolculuklar

Yeni BMW R 1300 GS uzun yolculuklarda kullanıcısına destek olan Sürüş Asistanları donanımıyla öne çıkıyor. Aktif Hız Sabitleme (ACC), Ön Çarpışma Uyarı Sistemi (FCW) ve Şerit Değiştirme Uyarısı (SWW) Yeni BMW R 1300 GS’in dikkat çeken özellikleri arasında bulunuyor.  Mesafe kontrolüyle birlikte çalışan Aktif Hız Sabitleme Sistemi, sabit hızla seyir halindeyken öndeki araçla mesafenin korunmasını sağlıyor. Ön Çarpışma Uyarı sistemi ise acil durumlarda sürücüye destek sağlayan fren yapma özelliğiyle sürüş güvenliğini artırıyor. Şerit Değiştirme Uyarısı, sağ ve soldaki şeritlerin kontrolünü sağlayarak dikiz aynasının kullanımını desteklerken güvenli şerit değişiminin sağlanmasına yardımcı oluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu