Güncel

BMW elektriklilerle büyüyor

BMW Çin ve Avrupa’da yaşadığı düşüşü elektrikli otomobillerle kapadı. Elektrikli otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 83,2 oranında arttı.

BMWÜretici BMW’nin ilk çeyrekte bir önceki yıla göre satışlarında bir düşüş yaşandı. Buna karşılık, elektrikli otomobiller grubun ana markası için büyük bir patlama yaşattı. Ocak ayından Mart ayının sonuna kadar, grup dünya çapında geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1,5 daha az otomobil sattı. Çin’de 195.000’in biraz altında gerçekleşen teslimatlar, şirketin Corona sonrası etkilerle açıkladığı bir önceki yılın yüzde 6,6 altında kaldı. Avrupa’da 216,000 araçlık satış bir önceki yılın yüzde 1.9 altında kalırken, ABD’de ise satışlar yüzde 11,2 oranında artarak yaklaşık 90.000 otomobile ulaştı.

Daha fazla büyüme planlanıyor

BMW Çin ve Avrupa’da yaşadığı düşüşü elektrikli otomobillerle kapadı. Elektrikli otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 83,2 oranında arttı. Şirketin açıklamasına göre, BMW ve Mini markaları yılın ilk üç ayında 64.500’den fazla elektrikli otomobil teslimatı yaparken, ana marka BMW yaklaşık 56.000 teslimatla marka satışlarını yüzde 112,3 oranında arttırdı. Genel olarak zayıf geçen çeyreğe rağmen grup genel olarak başarılı bir mali yıl geçireceğini öngörüyor. Şirket, “Küresel olarak, Mart ayında belirgin bir yükseliş eğilimi görüldü” dedi. Çin’de ekonominin yıl içinde istikrara kavuşması beklenirken satış direktörü Nota, BMW’nin “2023’te bir bütün olarak hafif bir büyüme rotasında” olduğunu düşünüyor. Üst düzey yönetici, lüks sınıftaki yeni 7 serisi yanmalı modellere ve yenilenen X7 SUV’a ek olarak, tamamen elektrikli araçların kilit büyüme faktörleri olduğunu söyledi.
BMW, özellikle üst pazar segmentinden olumlu bir ivme bekliyor. Açıklamada, şirketin buradaki büyümenin orta çift haneli yüzde aralığında olmasını beklediği belirtildi.

Çin’de toparlanma mümkün

Çin Otomotiv Üreticileri Birliği (CAAM) verilerine göre, otomobil üreticileri Mart ayında bayilere geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,7 daha fazla araç satarak 2,45 milyon araca ulaştı. Alternatif tahrik sistemlerine sahip araçların satışı üçte birden fazla arttı. Ülke aynı zamanda Alman otomobil üreticileri Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz için de en önemli tek pazar konumunda.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu